جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

پیوند دانشگاه و تولید بهترین روش بهبود محیط کسب و کار است

سلیمی: هدف از اجرای طرح کارورزی را مهارت آموزی دانش آموختگان در محیط واقعی کار و جذب بهتر آنان در مراکز مختلف است

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: هزار و ۵۲۰ دانش آموخته دانشگاهی برای گذراندن دوره‌های آموزشی جذب واحد‌های تولیدی و خدماتی شده اند.
به گزارش تعاون آنلاین، محمد علی سلیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: اکنون دو هزار و ۶۰۰ دانش آموخته دانشگاهی در هرمزگان واجد شرایط کارورزی هستند.

وی افزود: از این تعداد هزار و ۵۲۰ دانش آموخته دانشگاهی برای گذراندن دوره‌های آموزشی جذب واحد‌های تولیدی و خدماتی شده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: امسال هزار و ۳۷۰ واحد تولیدی و صنعتی آمادگی خود را برای پذیرش کارورزان اعلام کرده اند.

سلیمی افزود: دانش آموختگان در رده سنی ۲۵ تا ۳۳ سال می‌توانند متقاضی گذراندن دوره کارورزی باشند.

وی هدف از اجرای طرح کارورزی را مهارت آموزی دانش آموختگان در محیط واقعی کار و جذب بهتر آنان در مراکز مختلف اعلام کرد.

مدت اجرای این طرح برای واحد‌های کارگاهی ۴ تا ۶ ماه است و در این مدت مبلغی از سوی دولت به عنوان حق الزحمه به حساب کارورز واریز می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان افزود: بیمه مسئولیت مدنی و حوادث برای کارورز از دیگر مزایای اجرای این طرح در کشور است.

مسئول اجرای طرح کارورزی در هرمزگان نیز گفت: پیش بینی می‌شود سال ۹۸ هزار و ۷۲۰ دانش آموخته دانشگاهی درهرمزگان جذب مراکز تولیدی و خدماتی شوند.

علی صالحی افزود: متقاضیان برای نام نویسی می‌توانند به سایت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی یا به پرتال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مراجعه کنند.