سه شنبه, اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳

چرا همه دستگاه ها در ایجاد اشتغال کمک نمی کنند؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان با اشاره به ثبت ۱۶ هزار و ۴۲۰ اسم در سامانه اشتغال استان گفت: بیش از۸۰ درصد اشتغال در ۱۱ دستگاه استان انجام می‌شود در حالی‌که ۳۸ دستگاه در حوزه اشتغال نقش دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان با اشاره به ثبت ۱۶ هزار و ۴۲۰ اسم در سامانه اشتغال استان گفت: بیش از۸۰ درصد اشتغال در ۱۱ دستگاه استان انجام می‌شود در حالی‌که ۳۸ دستگاه در حوزه اشتغال نقش دارند.

به گزارش تعاون آنلاین، محمدرضا اسماعیلی امروز در یازدهمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان با بیان اینکه قرار بود که طرح اشتغال استان در سال ۹۷ تا پایان دی ماه قرار به ۵۰ درصد برسد اظهار داشت: بیش از۸۰ درصد اشتغال در یازده دستگاه استان انجام می‌شود در حالی‌که ۳۸ دستگاه در حوزه اشتغال نقش دارند.

وی افزود: صنعت، معدن و تجارت شمال و جنوب استان، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بهزیستی، جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان، دانشگاه علوم پزشکی کرمان و سیرجان، صندوق کارآفرینی امید، آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیشترین سهم اشتغال استان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه تاکنون ۱۶ هزار و ۴۲۰ اسم در سامانه اشتغال استان ثبت شده است خاطر نشان کرد: بیش از ۳۵ هزار شغل تعهد اشتغال استان کرمان در برنامه دو سالانه است.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال جاری، ۶ هزار و ۳۴۸ فرصت شغلی به کاریابی‌های استان ارجاع داده شده است گفت: این در حالی است که بیش از ۴ هزار نفر متقاضی کار بودند و در سامانه ثبت‌نام‌کرده‌اند.

اسماعیلی با بیان اینکه از این تعداد فقط هزار و ۹۰۰ نفر شغل بدست آورده‌اند عنوان کرد: این بدان معنا است که فرصت‌های اشتغال استان با متقاضیان همخوانی ندارند.

وی با اشاره به ابلاغ ۱۳۱ میلیارد تومان اعتبارات خود اشتغالی، مشاغل خانگی، خرد و کوچک در استان کرمان گفت: از این میزان ۶ هزار و ۵۸۹ مورد به بانک معرفی و سه هزار و ۱۵۴  مورد معادل ۴۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

در این جلسه مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه تعهدات اشتغال خود را تا پایان سال انجام می‌دهیم اظهار داشت: واحدهای ما از طریق آزمون نیروی مورد نیاز خود را جذب می‌کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه تا‌کنون قریب ۵۵ درصد نیروی تعهد شده ‌جذب شده ‌است عنوان کرد: از ۵ هزار و ۸۰۰ نفر تعهد اشتغال ما در استان بیش از ۳ هزار نفر جذب شده است.

در این جلسه یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان با اشاره به مشکلات سامانه‌ای که برای ثبت اشتغال ایجاد شده است اظهار داشت:۲ هزار و ۳۲۰ نفر اشتغال ایجاد کرده‌ایم درحالی که در سامانه ‌این رقم هزار و ۷۰۰ نفر است که باید اصلاح شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان با بیان اینکه سال گذشته بیش از تعهدات اشتغال خود عمل کرده‌ایم گفت: امسال هم تلاش می‌کنیم که به تعهدات خود در این راستا عمل کنیم.

درج دیدگاه