شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

چه تعداد شغل با پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی ایجاد می شود؟

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: تا کنون ۱۴۹ میلیارد تومان تسهیلات بانکی از طریق بانک های عامل به طرح های اشتغال پایدار روستایی پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: تا کنون ۱۴۹ میلیارد تومان تسهیلات بانکی از طریق بانک های عامل به طرح های اشتغال پایدار روستایی پرداخت شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، برهان صلواتی اظهارداشت: در راستای حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی تاکنون ۱۴۹ میلیارد تومان اعتبار به سرمایه گذاران، کارآفرینان و متقاضیان بخش خصوصی و تعاونی در قالب طرح های اشتغال پایدار روستایی پرداخت شده است.

وی افزود: تعداد طرح های ارسالی از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به بانک های عامل سه هزار و ۹۳۸ طرح به مبلغ ۴۵۷ میلیارد تومان بوده است که از این میزان با توجه به اعتبارات ابلاغی سهم استان کردستان مبلغ ۱۴۹ میلیارد تومان پرداخت شده است و به دنبال جذب اعتبار برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز طرح های دیگر هستیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان ادامه داد: بیشترین میزان تسهیلات پرداختی شامل هزار و ۱۰۷ طرح در حوزه کشاورزی با اعتبار بالغ بر  ۱۰۱ میلیارد تومان بوده است که موجب ایجاد فرصت های شغلی زیادی در استان کردستان می شود.

صلواتی در ادامه سخنان خود به اجرای دو هزار و ۲۷۴ طرح اشتغالزا از محل پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در کردستان اشاره کرد و یادآور شد: این تعداد طرح اجرا شده در حوزه های مربوط به کشاورزی، صنعت و خدمات بوده است.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: بر اساس طرح های توجیهی متقاضیان پیش بینی می شود از محل پرداخت این تسهیلات برای بیش از چهار هزار نفر شغل ایجاد شود که می تواند بخشی از آمار و نرخ بیکاری استان کردستان را بهبود بخشد.

درج دیدگاه