جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

چه تعداد طرح اشتغالزا تسهیلات دریافت کردند؟

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی یزد می‌گوید: از ابتدای سال تا پایان بهمن‌ماه ۱۳۹۷، یک هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال تسهیلات در اجرای ۹۳۰ طرح اشتغال روستایی و عشایری به متقاضیان واجد شرایط استان پرداخت‌ شد.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی یزد می‌گوید: از ابتدای سال تا پایان بهمن‌ماه ۱۳۹۷، یک هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال تسهیلات در اجرای ۹۳۰ طرح اشتغال روستایی و عشایری به متقاضیان واجد شرایط استان پرداخت‌ شد.
به گزارش تعاون آنلاین، محمدحسین ریاحی روز دوشنبه در حاشیه سفر به ابرکوه افزود: در این ارتباط هزار و ۷۰۷ طرح اشتغال روستایی و عشایری به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی اظهار داشت: از مجموع این طرح‌ها، یک هزار و ۲۷۸ مورد مربوط به بخش کشاورزی، ۲۲۵ طرح در حوزه صنعت، معدن و تجارت، ۱۷۶طرح مختص میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و ۲۸ مورد مربوط به فناوری اطلاعات است.

دبیر کارگروه و اشتغال استان یزد خاطرنشان کرد: در مرحله نخست از محل پرداخت‌ وام و پرونده‌های ارسالی به بانک‌ها ، زمینه اشتغال ۲ هزار و ۴۲ نفر در بخش‌های صنعتی ، کشاورزی و خدمات فراهم‌شده است.

ریاحی مهمترین معضل استان را بیکاری بالای دانش‌آموختگان دانشگاهی عنوان کرد و افزود: این در حالی است، یزد بیش از ظرفیت و انتظار، در سطح ملی برای کشور شغل ایجاد کرد و بیکاری این قشر، تأثیر فرهنگی نامطلوبی برای آینده دارد.

دبیر کارگروه و اشتغال استان اظهار داشت: کاهش ۱.۲درصد آمار تعداد بیکاران در پاییز امسال نسبت به تابستان ۹۷ ، حاصل تحرک و فعالیت‌های اقتصادی صورت گرفته است.

ریاحی تصریح کرد: واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی یکی از مهمترین برنامه‌های مورد تأکید دولت است، توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی کردن آن ضروری است.

مدیرکل تعاون یزد تأکید کرد: هم‌اکنون ۳۰۹ طرح اشتغال پایدار روستایی برای دریافت ۶ هزار و ۷۷۷ میلیارد ریال تسهیلات در نوبت دریافت وام قرار دارند .

میانگین آمار بیکاران استان یزد ۱۴درصد اعلام شد.  هم‌اکنون پنج هزار و ۸۹۷ شرکت تعاونی و اتحادیه با ۹۹۹ هزار و ۲۹۱ نفر عضو و ۵۰ هزار و ۵۳۸ فرصت شغلی و با سرمایه چهار هزار و ۶۸۳ میلیارد ریال در استان ثبت و زیرپوشش اداره کل تعاون است.  بر اساس سرشماری آبان ماه ۱۳۹۵، ۱۵ درصد یک‌میلیون و ۱۳۸هزار نفر جمعیت استان در روستاها و بقیه در ۲۱ شهر زندگی می‌کنند.