جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

کدام استان نرخ بیکاری تک رقمی دارد؟

دولت به منظور حفظ و تداوم حیات روستاهای کشور و رونق اشتغال روستایی طرح های مطلوبی به جریان انداخته است که پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی یکی از همین برنامه هاست.  ۴۴درصد از جمعیت حدود ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستاها ساکن هستند، حدود ۱۲ درصد در قالب ۸۰ هزار نفر نیز جمعیت عشایری این استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ بیکاری در این استان در تابستان امسال، برای نخستین بار تک‌رقمی شد و به ۹.۹ درصد رسید.

به گزارش تعاون آنلاین، کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های محروم کشور محسوب می شود و بر اساس آخرین آمار سازمان برنامه و بودجه این استان از مجموع هشت شهرستان آن ۶ مورد از آن ها دارای نرخ بیکاری بیش از میانگین کشوری هستند که به تعبیر آن ها ۶ منطقه غیر برخوردار در حوزه اشتغال محسوب می شود.

میزان تسهیلات پرداختی اشتغالزا در استان کهکیلویه و بویراحمد اعلام شد

همچنین سال گذشته کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود تحریم های ظالمانه دشمنان و وضعیت اقتصادی کشور توانست رتبه دوم در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی و رونق کسب و کار را بدست آورد.

پروانه نیک مرام روز چهارشنبه در این خصوص اظهار داشت: نرخ بیکاری در استان نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ حدود ۵.۹ درصد کاهش داشته و در تابستان امسال به ۹.۹ درصد رسیده است.

وی افزود: نرخ بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد از متوسط کشوری (۱۰.۵ ) کمتر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در چند سال گذشته در ردیف آخر بوده اما هم اینک به رتبه ۱۶ کشور رسیده است.

نیک مرام یکی از دلایل موفقیت در این حوزه را تسهیلات روستایی و عشایری دانست و عنوان کرد: سهم تسهیلات روستایی و عشایری استان  در مجموع چهار هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال بوده که از این میزان تاکنون ۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال به متقاضیان اشتغال روستایی پرداخت شده است.

وی افزود: پرداختی ها و جذب تسهیلات حوزه اشتغال روستایی استان در ۶ ماهه نخست ۹۸ کاهش چشمگیری داشته و باید در نظر داشت در صورت جذب نکردن سهمیه تسهیلات باقی مانده از سال ۹۷، سال جدید تسهیلاتی نیز  ارائه نخواهد شد.

 

درج دیدگاه