جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

کلانتری:مصرف کالای ایرانی باید ارزش اجتماعی تلقی شود

نحوه دریافت تسهیلات بدون وثیقه را بخوانید/ تعاونی ها به اقتصاد گردشگری وارد شدند

کلانتری گفت: در پی تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد حمایت از کالای ایرانی و ترویج مصرف کالای ایرانی تلاش شد تا با همکاری سازمان صنایع کوچک نمایشگاهی برگزار شود. به گزارش تعاون آنلاین، سید حمید کلانتری ، معاون تعاون وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی با اعلام این مطلب در جریان بازدید از نمایشگاه […]

کلانتری گفت: در پی تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد حمایت از کالای ایرانی و ترویج مصرف کالای ایرانی تلاش شد تا با همکاری سازمان صنایع کوچک نمایشگاهی برگزار شود.
به گزارش تعاون آنلاین، سید حمید کلانتری ، معاون تعاون وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی با اعلام این مطلب در جریان بازدید از نمایشگاه ملی صنایع کوچک که در مصلی تهران برگزار می شود، ادامه داد: طبق پیش بینی ها در این نمایشگاه محصول و کالای ایرانی عرضه می شود اما باید توجه داشته باشیم تولید ملی نیازمند فرهنگ عمومی و باور عمومی است و تولید کننده باید بتواند نقش خود را در عرصه صنعت ایفا کند .

وی با اشاره به اینکه برای مصرف کالای ایرانی باید ارزش اجتماعی قائل شد ، افزود: در عین حال تولید کنندگان باید تولیدات خود را به گونه ای عرضه کنند که پاسخگوی نیاز کشور باشد .
این مقام مسئول از رسانه ها خواست نسبت به انعکاس نظرات تلوید کنندگان و حل مشکلات در این حوزه اقدام نمایند.
او با ارائه آماری در خصوص وضعیت تعاونی های تولیدی فعال در بخش صنعت و معدن نیز گفت: ۲۴ درصد از ۹۳ هزار و ۵۰۰ تعاونی فعال کشور مربوط به تعاونی های صنعتی و معدنی است . به گفته وی ۱۸ هزار تعاونی صنعتی و معدنی در کشور وجود دارد و ۲ هزار تعاونی معدنی هم در آستانه بهره برداری هستند.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل گیری تعاونی تامین نیاز را از جمله راهکارهای افزایش توان رقابت پذیری و کاهش هزینه ها دانست و گفت: تعاونی تامین نیاز زنجیره تامین را تکمیل می کنند چرا که از واردات مواد اولیه تا صادرات محصول نهایی یا فروش داخلی را پوشش می دهد.
به گفته وی اکنون ۱۵۷۰ تعاونی تامین نیاز در کشور داریم که مربوط به تولید کنندگان مواد ارایشی وبهداشتی ، فولاد، صنایع پایین دست پتروشیمی ، کشاورزی ، مرغداری، دامداری ، پررش میگو و پرورش ماهی از ان جمله است.

درج دیدگاه