چهارشنبه, فروردین ۲۹, ۱۴۰۳

کلانتری : یک سوم جمعیت ایران می توانند عضو تعاونی های اجتماعی باشند

مهندس کلانتری تعاونی های اجتماعی می توانند نقطه اشتراک اشتغال رفاه و تعاون باشند

  معاون امور تعاون وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه تعاونی های اجتماعی می توانند نقطه اشتراک اشتغال، رفاه و تعاون باشند گفت: این تعاونی ها می توانند ساز وکار مناسبی برای اتصال این سه حوزه به یکدیگر باشند. به گزارش تعاون آنلاین، نشست آموزشی و تخصصی  «تعاون و کسب و […]

 

معاون امور تعاون وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه تعاونی های اجتماعی می توانند نقطه اشتراک اشتغال، رفاه و تعاون باشند گفت: این تعاونی ها می توانند ساز وکار مناسبی برای اتصال این سه حوزه به یکدیگر باشند.

به گزارش تعاون آنلاین، نشست آموزشی و تخصصی  «تعاون و کسب و کار اجتماعی » به مناسبت هفته پژوهش و فناوری و با تلاش موسسه کار و تامین اجتماعی در محل این وزارتخانه با حضور سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در این نشست گزارش تحقیق «تجارب جهانی بنگاه های اجتماعی و شناسایی کسب و کارهای اجتماعی در بستر تعاون» که توسط پژوهشکده سیاستگذاری علم، فناوری و صنعت دانشگاه شریف انجام شده بود، ارائه و به سوالات شرکت کنندگان در خصوص این تحقیق پاسخ داده شد.

معاون امور تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر از یک طرف تعاونی ها و از طرف دیگر بنگاه های اجتماعی  را تعریف کنیم آن وقت می بینیم اکثریت شاخص های آنها با هم انطباق دارد.

وی با اشاره به اینکه در یک دیدگاه کلی می‌توان تعاون را یک کسب و کار اجتماعی  دانست خاطر نشان کرد: اما باید توجه داشت همه تعاونی ها به یک میزان فعالیت اجتماعی ندارند .

مهندس کلانتری تصریح کرد : تعاونی های اجتماعی در صورتی پایدار هستند که موسسین آن نگاه اجتماعی داشته باشند و نه فقط نگاه سود محور، چرا که نگاه معطوف به سود ، فواید اجتماعی این تعاونی ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی در این نشست با بیان اینکه برای رشد تعاونی های اجتماعی باید کارآفرینان اجتماعی را شناسایی کنیم افزود: تقریبا یک سوم جمعیت کشور می‌‍‎توانند مخاطب تعاونی های اجتماعی باشند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توانمند سازی، آموزش و مشارکت را بهترین راه برای رفع محرومیت در کشور دانست و افزود : بهترین کار در این زمینه این است که تعاونی هایی مرزنشین یا روستا‍‍- تعاون شکل دهیم و به خود باوری در این زمینه برسیم.

وی در ادامه گفت: پیشنهاد من این است که موضوع تعاونی های اجتماعی با تشکیل کارگروهی متشکل از معاونت ها، دفاتر و موسسه کار و تامین اجتماعی بیشتر بررسی شود .

مهندس کلانتری یاد آورشد :  دولت در سال ۹۷ سه هدف اشتغال، کاهش فقر و عدالت را دنبال می‌کند و این به مثابه گسترش تعاون است و به اعتقاد من یکی از راه های رسیدن به اهداف دولت گسترش تعاونی ها با اولویت تعاونی های اجتماعی است .

درج دیدگاه