صفحه اصلی تعاون کدام تعاونی ها در برندسازی موفق بودند؟/گردش ۴۵ میلیارد دلاری صنعت برند...

کدام تعاونی ها در برندسازی موفق بودند؟/گردش ۴۵ میلیارد دلاری صنعت برند در ترکیه

branding

نخستین کنفرانس بین المللی فرانچایز در ایران برگزار شد . به گزارش تعاون آنلاین در این کنفرانس که با سید حمید کلانتری معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد ، رئیس انجمن ملی فرانچایز ترکیه وضعیت گردش مالی سالیانه صنعت برند(نشان تجاری) در کشورش را مورد اشاره قرار داد .  وی با […]

نخستین کنفرانس بین المللی فرانچایز در ایران برگزار شد .

به گزارش تعاون آنلاین در این کنفرانس که با سید حمید کلانتری معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد ، رئیس انجمن ملی فرانچایز ترکیه وضعیت گردش مالی سالیانه صنعت برند(نشان تجاری) در کشورش را مورد اشاره قرار داد .  وی با تاکید بر اینکه این صنعت گردشی برابر با ۴۵ میلیارد دلار در ترکیه دارد، گفت: برای اینکه کیک اقتصاد ایران بزرگ شود باید به سوی برند سازی گام بردارد.

«مصطفی آیدین» گفت: اکنون در ترکیه سه هزار برند فعالیت می کنند که از این تعداد ۳۵۰برند مربوط به شرکت های خارجی بوده و بقیه مربوط به برندهای ترکیه ای است.

در این همایش حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: فرانچایز یا همان روش نشان سپاری تجاری می تواند موجب ارتقای کیفیت محصولات تولیدی شود و در زمینه استاندارد سازی نیز موثر باشد.

وی ارتقای بهره وری را دیگر مزایای استفاده از روش واگذاری حق امتیاز تجاری برشمرد و گفت: با توسعه فرانچایز نباید کسب و کارهای سنتی دچار مشکل شوند.

کلانتری با بیان اینکه اکنون تعاونی های توانمندی در ایران فعالند که باید آنها را حفظ کرد، گفت: تعاونی های پرورش دهنده مرغ، زعفران، زیتون و همچنین تعاونی پسته رفسنجان با ۷۰ هزار عضو بزرگترین تعاونی های کشور محسوب می شوند که در ایجاد برند سازی و صادرات موفق بوده اند.

وی آموزش و نظارت را از ارکان مهم برای توسعه فرانچایز عنوان کرد و گفت: نظارت موجب می شود که فرانچایز به شکل مناسبی در کشور توسعه یابد.

به گفته کلانتری، تعاونی های تامین مالی و خدمات می توانند به عنوان بهترین بستر برای فرانچایز محسوب شوند.

بر اساس این گزارش کارشناسان و فعالان اقتصادی، غفلت از برندسازی را یکی از نقاط ضعف اقتصاد ایران در دهه های اخیر می دانند و بر این باورند که باید با استفاده از این روش و نیز شیوه فرنچایز (franchise) یا حق امتیاز‌ که با نام های امتیاز تجاری ،نشان سپاری تجاری،فراامتیاز و یا فرانشیز نیز شناخته می‌شوند، واحدهای تولیدی را همچون رشته تسبیح به یکدیگر متصل کرد.

فرانچایز که در ایران با اصطلاح «فرانشیز» بیشتر شناخته شده است، گونه‌ای از توسعه کسب و کار است که بر پایه آن به یک شرکت اختیار داده می‌شود که تولیدات یا فرآورده‌های شرکت دیگر را بفروشد و در برابر آن مبلغی دریافت کند.

در این شیوه کسب و کارهای کوچک امکان می یابند که تحت نام یک شرکت بازرگانی مشترک فعالیت کنند و در بازاریابی و فروش محصول موفق تر باشند.

درج دیدگاه