جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

یک سوم هدف گذاری محقق شد

۱۶.۵ درصد صنایع کشور تعاونی هستند

تعاون آنلاین – بخش تعاون ۱۶.۵ درصد از واحدهای صنعتی کشور و ۶.۶ درصد اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت را به خود اختصاص داده است.

آمار و اطلاعات نشان می‌دهد در مجموع ۱۶.۵ درصد از واحدهای صنعتی در اختیار بخش تعاون و حدود ۶.۶ درصد اشتغال بخش صنعت نیز به تعاونی‌های صنعتی اختصاص دارد.

البته بر اساس اهداف پیش بینی شده در اسناد بالادستی از قبیل قانون اجرایی شدن اصل ۴۴ و سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و سند توسعه بخش تعاون، سهم بخش صنعت و معدن از تعاون به عنوان دومین رکن اقتصادی کشور ۵۰ درصد هدفگذاری شده است که با توجه به سهم ۱۶.۵ درصدی فعلی، فاصله۳۳.۵ درصدی با این هدف گذاری را شاهد هستیم.

بررسی های واحد آمار و برنامه ریزی اتاق تعاون ایران از اطلاعات کلی تعاونی‌های صنعتی از ابتدای تاسیس تعاونی‌ها تا پایان دی ماه امسال نشان می دهد، بخش صنعتی تعاون شامل ۱۱ گرایش شامل صنایع فلزی، کانی غیر فلزی، شیمیایی و سلولزی، برق و الکتریک، غذایی‌- دارویی – بهداشتی، نساجی و چرم پوشاک، ماشین سازی و ریخته گری، صنایع دستی، چند منظوره(صنعتی) و اتحادیه  تعاونی‌های صنعتی است.

به گزارش اتاق تعاون، تعداد ۱۷ هزار و ۱۸۲ تعاونی در گرایش‌های مختلف صنعتی فعال هستند که در مجموع ۱۸۳ هزار و ۹۵۴ نفر اشتغال‌زایی کرده‌اند و ۱۹۵ هزار و ۸۹۳ نفر عضو تعاونی های صنعتی هستند. تعداد ۵۱ اتحادیه تعاونی صنعتی در گرایش‌های مختلف تعاونی صنعتی مشغول هستند که استان مازندران با ۱۳۲۸ تعاونی و استان قزوین با ۱۱۰ تعاونی بیشترین و کمترین ثبت  شرکت‌های صنعتی در بخش تعاون را در بین تمام استانها دارا است.

درج دیدگاه