جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

آذربایجان غربی چقدر عضو تعاونی دارد؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: ۲ میلیون نفر از شهروندان این استان عضو تعاونی ها هستند هرچند بیشترین سهم در این بخش مربوط به تعاونی های سهام عدالت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: ۲ میلیون نفر از شهروندان این استان عضو تعاونی ها هستند هرچند بیشترین سهم در این بخش مربوط به تعاونی های سهام عدالت است.

به گزارش تعاون آنلاین، رضا نقی زاده افزود: بیش از ۶۶ درصد ترکیب جمعیتی مردم استان با احتساب شرکت های تعاونی سهام عدالت، تحت پوشش چتر حمایتی تعاونی های فعال آذربایجان غربی هستند.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی یکهزار و ۷۵۵ شرکت تعاونی فعال دارد که این شرکت های تعاونی به صورت مستقیم برای ۳۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است. تعاون یکی از سه بخش مهم اقتصادی کشور به شمار می رود که در سال های گذشته مهجور واقع شده بود و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این حوزه مهم اقتصادی رشد چشمگیری داشته است.

وی بیان کرد: باید در این زمینه بیشتر کار شود چون تعاون از بسترهای اصلی ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کشور است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: میزان نرخ بیکاری در سطح استان از ۱۴.۳ درصد طی بهار سال ۱۳۹۶ به ۱۴.۹ درصد در بهار سال افزایش یافته است.

نقی زاده افزود: تعداد بیکاران آذربایجان غربی در سرشماری ۲ سال گذشته ۱۱۷ هزار و ۵۱۷ نفر بود که هم‌اکنون نرخ بیکاری استان رقمی حدود ۱۴/۹درصد است.

وی ادامه داد: این استان طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن، هفدهمین استان کشور در نرخ بیکاری است. در سال جاری از تعداد سه هزار و ۵۷ نفر متقاضی کار برای ۲۷۸ نفر از طریق کاریابی ها اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ادامه داد: ۴۵ مرکز کاریابی در آذربایجان غربی فعال است که ۲۵ درصد آنها در ارومیه فعالیت می کند.

نقی زاده افزود: طرح های اشتغال پایدار روستایی و عشایری، اشتغال فراگیر، طرح کارورزی، طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی و طرح مشاغل خانگی از جمله طرح های ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای ایجاد اشتغال است که در سراسر کشور با محوریت ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها اجرا می شود.

دولت تدبیر و امید برنامه ریزی های قابل توجهی را در خصوص حل مشکل بیکاری داشته که اشتغال روستایی و پایدار از جمله مهمترین آنهاست.

درج دیدگاه