جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

آغاز اجرای طرح روستا تعاون، در شهرستان خدابنده

سرپرست اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان خدابنده گفت: طرح روستا تعاون با همکاری بخشداران در راستای تولید و اشتغال مناطق روستایی شهرستان خدابنده کلید خورد. به گزارش تعاون آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان، یوسف داوودی با بیان این خبر افزود: این طرح در راستای تحقق […]

سرپرست اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان خدابنده گفت: طرح روستا تعاون با همکاری بخشداران در راستای تولید و اشتغال مناطق روستایی شهرستان خدابنده کلید خورد.

به گزارش تعاون آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان، یوسف داوودی با بیان این خبر افزود: این طرح در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حمایت از تولید و اشتغال و در راستای پیاده سازی برنامه اشتغال فراگیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استفاده بهینه از ظرفیت ها و توانایی های اجرایی بخش تعاون در روستا ها اجرا می شود.

وی ادامه داد: اجرای این طرح، نقش موثری در توسعه و توانمندسازی تعاونی های روستایی، رونق اقتصادی، مشارکت سازمان یافته و کارآفرینی اقتصادی روستاییان در قالب مشارکت گروهی دارد.

داوودی گفت: این طرح در روستاهایی قابلیت اجرا دارد که با شاخص ها و معیارهای تعیین روستاهای مورد حمایت و مشمول اجرای ماده ۲۷ قانون برنامه مورد تأیید مراجع ذیربط قرار گیرد و دارای مشخصاتی از قبیل داشتن بیش از ۵۰ خانوار ساکن، نرخ اشتغال معکوس، طرح هادی اجرا شده و مهاجر، فرصتی پایین و ضریب مشارکت پذیری بالا باشد.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای طرح روستا تعاون، توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی روستاها است و فعالیت های توسعه ای روستا بر مبنای بهره گیری از استعدادها و ظرفیت های موجود در روستا و یا عضویت ساکنان روستایی دنبال می شود.

داوودی گفت: موضوع فعالیت در این طرح در بخش تولید، تأمین نیاز مشاغل، تأمین نیاز محصولی، عمران و خدمات روستایی است.

وی افزود: بحث شناسایی و انتخاب روستاهای هدف و تهیه گزارش مزیت سنجی روستاهای هدف (تهیه نقشه راه توسعه روستا) در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان خدابنده افزود: بر اساس ماده ۲۴ قانون برنامه ششم توسعه سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور ۲۵ درصد تعیین شده است.

گفتنی است جلسات روستا تعاون با حضور سرپرست اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی خدابنده در بخش های مرکزی، افشار، سجاسرود برگزار شد که بخشدار هر یک از بخشداری ها آمادگی خود را براجرای سریع این طرح اعلام کردند.

درج دیدگاه