جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

آغاز شمارش معکوس برای کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو

 سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت: پس از اعلام خبر تغییر مدیرعامل خودرو ، خرید و فروش بازار با کاهشی محسوس مواجه شد و جو روانی بر افزایش احتمال ریزش قیمت ها استوار شده است 

سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت: پس از اعلام خبر تغییر مدیرعامل خودرو ، خرید و فروش بازار با کاهشی محسوس مواجه شد و جو روانی بر افزایش احتمال ریزش قیمت ها استوار شده است.

موتمنی: سرمایه‌گذاران در بازار خودرو آماده زیان باشند

وی در گفتگو با تعاون انلاین با اشاره به اینکه قیمت خودرو در بازار همچنان بالاست، گفت: دلالان و کسانی که به صورت ویژه با تعداد بالا خودرو می خرند و از این مسیر سرمایه گذاری خاصی را شکل داده اند مهمترین عامل بالا ماندن قیمت ها در بازار هستند.

وی با اشاره به اینکه در هفته های گذشته نیز قیمت ها دستخوش کاهش در بازار شد، ادامه داد: فاصله قیمتی خودرو در بازار با قیمت تحویل کارخانه بالاست و تا زمانی که این فاصله کاهش نیابد نمی‌توان انتظار داشت که وضعیت در این حوزه عادی شود.

این فعال بازار تاکید کرد: بخش مهمی از ماجرا نیز به آن باز می گردد که خریداران واقعی جای خود را به سرمایه گذاران داده اند و تا زمانی که سرمایه گذاران راضی به ترک بازار نشوند، نمی توان  انتظار کاهش واقعی قیمت را داشت .

او به مساله سیاستگذاری در بازار اشاره کرد و گفت: به سادگی می توان رصد کرد که چه کسانی یا چه گروه‌هایی از بالا بودن قیمت ها سود می برند از این رو منافع این دسته را خنثی کرد تا خریدار واقعی امکان وارد کردن تقاضایش به بازار را داشته باشد .

به گفته وی پس از پایان تعطیلات و از ابتدای هفته آینده بازار تاثیر تغییرات مدیریتی را نشان می دهد چرا که تعطیلی میان هفته خود عاملی برای بی عملی بازار راکد خودرو نسبت به این تحول بزرگ است .

او با اشاره به اینکه برکناری مدیرعامل ایران خودرو از سوی سخنگوی دولت تغییرات قیمتی عنوان شده است، گفت: به این ترتیب می توان انتظار داشت که قیمت ها با این تحول رو به کاهش بگذارد.

به گفته وی بازار خودرو یکی از شدیدترین رکودها نسبت به دو دهه اخیر را پشت سر می گذارد

درج دیدگاه