شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

آمادگی ۱۵۰۰ تعاونی برای مشارکت در طرح روستا تعاون

کلانتری گفت: طرح روستا تعاون می تواند به موازات تقویت روحیه مشارکت و همبستگی در روستاها از مهاجرت بی رویه روستائیان به کلان شهرها جلوگیری و فرصت های شغلی پایدار و متنوع در روستاهای هدف ایجاد کند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ تعاونی برای شرکت در طرح روستا تعاون با هدف افزایش اشتغال، اعلام آمادگی کرده اند.

به گزارش تعاون آنلاین، سید حمید کلانتری در جریان بازدید از طرح های تعاونی استان بوشهر افزود: طرح روستا تعاون درقالب یک هزار روستا، یکهزار تعاونی هدفگذاری شده که تاکنون بیش از یکهزار روستا در این طرح شرکت کرده اند و پیش بینی می شود از این شمار فراتر برود.

وی ادامه داد: طرح روستا تعاون با هدف افزایش اشتغال و کاهش مهاجرت مردم از روستاها به شهرها اجرا می شود.

کلانتری ادامه داد: با هدف ایجاد اشتغال، چهار بانک عامل، تسهیلات ارزان قیمت با سود ۶درصد و بازپرداخت ۹ ساله در اختیار مردم روستاها قرار می دهند که امیدواریم با تعامل خوب مردم و بانک ها باعث رونق توسعه در روستاها و مهاجرت معکوس شود.

وی ادامه داد: طرح روستا تعاون فرصتی است تا از این تسهیلات بدرستی استفاده شود.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فعالیت ۹۳ هزار تعاونی در کشور افزود: ساکنان روستاها با تقویت تعاونی ها و شناسایی ظرفیت های هر روستا می توانند نسبت به ایجاد اشتغال پایدار در قالب تعاونی ها اقدام کنند.

وی یادآور شد: طرح روستا تعاون می تواند به موازات تقویت روحیه مشارکت و همبستگی در روستاها از مهاجرت بی رویه روستائیان به کلان شهرها جلوگیری و فرصت های شغلی پایدار و متنوع در روستاهای هدف ایجاد کند.

کلانتری گفت: تعاون همواره بر پایه اخلاق عمومی، پایبندی به ارزشها و گسترش گفتمان اقتصادی استوار است؛ در همین ارتباط تقویت و ترویج فرهنگ تعاون در کشور می تواند به موازات ایجاد روحیه کار جمعی و تعامل سازنده مشکلات اقتصادی را رفع و به تثبیت اشتغال کمک کند.

درج دیدگاه