سه شنبه, اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳

آموزشگاه های غیر دولتی متقاضی تسهیلات بخوانند

نگاه های اقتصادی برای جذب کارآموز، دریافت معافیت مالیاتی و بیمه ای بابت به کارگیری این کارآموزان باید در سامانه های اعلام شده ثبت نام کرده و مجوز لازم را برای جذب دریافت کنند.

 

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان زنجان گفت: در راستای کمک به رونق بخش خصوصی در حوزه مهارت آموزی، تسهیلات ۱۰ میلیارد ریالی به آموزشگاه های غیر دولتی زنجان اعطا خواهد شد.

به گزارش تعاون آنلاین، محمدرضا انصاری افزود: این تسهیلات برای خرید تجهیزات و نوسازی آنها در آموزشگاه های زنجان پرداخت خواهد شد.

انصاری با بیان اهمیت به روز رسانی و استاندارسازی مدیریت سازمانی، گفت: برای رسیدن به این هدف در صدد استقرار نظام مدیریتی جدید با استانداردهای ایزو هستیم.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای زنجان تاکید کرد: برای ساماندهی برنامه های راهبردی و اجرای مطلوب آن در سطح استان شورای مهارت آموزی را با حضور سایر سازمان ها و ارگان ها راه اندازی کرده ایم.

وی با بیان اهمیت اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی استان، خاطرنشان کرد: بنگاه های اقتصادی برای جذب کارآموز، دریافت معافیت مالیاتی و بیمه ای بابت به کارگیری این کارآموزان باید در سامانه های اعلام شده ثبت نام کرده و مجوز لازم را برای جذب دریافت کنند.

انصاری تصریح کرد: این اداره کل در چرخه اشتغال یکی از شاخصه ها از کل چرخه است و کل اعضای این چرخه بزرگ و مهم باید با همدلی و تعامل مسئله اشتغال را حل کنند.

امسال کارآموزان مراکز فنی و حرفه ای این استان ۳میلیون و ۲۵۷ هزار نفر ساعت مهارت فنی آموختند.

آموزش رایگان برای گروه سنی ۱۵ تا ۲۲ سال در طرح مهارت آموزی محیط واقعی کار از شهریور سال جاری در مراکز این اداره کل شروع شده است و تعهد این اداره تا پایان امسال، آموزش و برگزاری دوره برای ۷۶۰ نفر است.

دوره‌های مهارتی استان در ۱۴مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ثابت و بیش از ۱۴۵ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد به متقاضیان خدمات ارائه می دهد.

درج دیدگاه