جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

آیت‌الله علوی‌گرگانی:تعاونی باعث افزایش قدرت و توانمندی مردم می شود

یکی از مراجع عظام تقلید گفت:. تعاونی باعث افزایش قدرت و توانمندی مردم می شود. به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی ظهرچهارشنبه در دیدار با معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: مسئله تعاون تاریخچه‌ای قدیمی دارد و تنها به دولت جمهوری اسلامی مربوط نمی‌شود. […]

یکی از مراجع عظام تقلید گفت:. تعاونی باعث افزایش قدرت و توانمندی مردم می شود.
به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی ظهرچهارشنبه در دیدار با معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: مسئله تعاون تاریخچه‌ای قدیمی دارد و تنها به دولت جمهوری اسلامی مربوط نمی‌شود.

وی بیان کرد: از دیر باز در روستاها رسم بود که اگر می‌خواستند روی زمین‌های خود کار کنند با همدلی و اعتماد، تشکیلاتی را ایجاد می‌کردند و با یکدیگر کار می‌کردند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه تشکیلاتی که روستاییان ایجاد می‌کردند با روی کار آمدن حکومت‌ها به خود شکل رسمی گرفت و دسته‌بندی شد، تصریح کرد: تعاون کار بسیار پسندیده و ارزشمندی است و می‌تواند موجب افزایش قدرت و توانمندی مردم شود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی توصیه کرد: مراقب باشید بیگانگان در تعاونی‌ها نفوذ پیدا نکنند، زیرا در برخی اوقات رویدادهایی ناپسندی رخ می‌دهد که دل مردم را به درد می‌آورد.

وی با بیان اینکه برخی تخلفاتی که در تعاونی‌ها رخ می‌دهد موجب دلسردی مردم می‌شود، گفت: بر عملکرد تعاونی‌ها باید بیش از پیش نظارت داشت و با نظارتی مطلوب توان تعاونی‌ها را افزایش دهید.

این مرجع تقلید تاکید کرد: در اداره تعاونی‌ها نباید پای قدرتمندان به میان بیاید زیرا در این صورت به بدنه تعاون ضربه وارد می‌شود بنابر این باید تعاونی را مردمی از طبقات ضعیف اداره کنند تا بتواند به توانمندی برسد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی خاطرنشان کرد: باید در هر رشته‌ای که تعاونی ایجاد می‌کنید به بهترین صورت عمل کنید و ما نیز دعا می‌کنیم در تحقق نیت خیری که دارید موفق باشید.

منبع اداره کل تعاون قم

درج دیدگاه