پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

ابراهیم رزاقی:روحیه تعاون موتور محرک پیشرفت‌های کشور است

رزاقی در خصوص اهمیت تعاون تأکید کرد: بخش تعاون نزدیک‌ترین بخش به اقتصاد اسلامی است که کار آن صرفاً برای ایجاد سود نیست بلکه برای افزایش همیاری، اثر بخشی و کمک به دیگران فعالیت می‌کند. به گزارش تعاون آنلاین، ابراهیم رزاقی،  با بیان خطر فلسفه  اقتصاد لیبرال برای کشور گفت: اقتصاد سرمایه داری لیبرالی یعنی […]

رزاقی در خصوص اهمیت تعاون تأکید کرد: بخش تعاون نزدیک‌ترین بخش به اقتصاد اسلامی است که کار آن صرفاً برای ایجاد سود نیست بلکه برای افزایش همیاری، اثر بخشی و کمک به دیگران فعالیت می‌کند.

به گزارش تعاون آنلاین، ابراهیم رزاقی،  با بیان خطر فلسفه  اقتصاد لیبرال برای کشور گفت: اقتصاد سرمایه داری لیبرالی یعنی اقتصادی که به دنبال  حد اکثر سود باشد حال شرایط اقتصادی کشور به گونه ای است که حد اکثر سود در جاهایی به جز تولید وجود دارد و اگر دیدگاه برخی این است که به قطار اقتصاد جهانی که همان اقتصاد لیبرالی است متصل شوند بخش خصوصی هیچگاه به دنبال تولید نخواهد رفت.

وی با انتقاد از بی توجهی به اقتصاد تعاونی گفت: این بی توجهی بر خلاف قانون اساسی است که راهکارهایی برای احیای تعاونی ها داده است  و به صراحت دستور توجه به آن را داده است اما متأسفانه با ۱۵ سال تأخیر وزارتخانه اش تشکیل شد و بعد از اینکه تشکیل شد نیز با ادغام در وزارتخانه دیگر عملا به فراموشی سپرده شد.

ابراهیم رزاقی  با اشاره به اینکه حتی زمانی که به تعاونی ها نیز توجه شد بر اساس نظریه «راشال» انگلیسی  بود گفت: این نظریه بر خلاف فرهنگ تعاونی کشور است که  تجربه های تعاونی در کشور سابقه ۷ الی ۸ هزار ساله دارد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ تعاونی در ایران از قدیم وجود داشته است گفت: در این مورد کتاب هایی نوشته شده است که به این فرهنگ چند هزار ساله اشاره کرده است.

رزاقی درباره چگونگی فرهنگ تعاونی در فرهنگ ایرانی گفت: به عنوان نمونه مثلا کسی که ۵ گوسفند دارد و برای او صرف نمی کند خودش چوپانی کند به همراه شخصی که صد گوسفند دارد و بنا به دلایلی نمی خواهد چوپانی کند گوسفندان خود را به چوپانی می سپارند و متناسب با تعداد گوسفندان از سهم بیشتری در روزهایی که شیر به آنها تعلق می گیرد شریک خواهند بود و به همین مناسبت نیز هزینه های بیشتری از آنها دریافت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه روحیه تعاونی از گذشته در فرهنگ ایرانی وجود داشته است گفت: روحیه تعاونی است که موتور محرک پیشرفتهای کشور می شود و منشا همه حرکتهای جهادی است و وقف و روحیه کمک به دیگران از روح تعاون نشأت گرفته است.

درج دیدگاه