پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

ابزارهای جدیدی برای تأمین مالی بخش تعاون در راه است

بهمن عبدالهی تعاون تعاونی
بهمن عبدالهی

تعاون آنلاین- رئیس اتاق تعاونی ایران از لزوم ایجاد شرایط برای معاملات تعاونی‌های متعارف ظرف یکسال آینده توسط سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد و گفت: طبق قانون تعاونی‌ها باید وارد بازارهای مختلف مالی، بانکی و سرمایه شوند. به گزارش خبرنگار تعاون آنلاین، بهمن عبدالهی، رئیس اتاق تعاون ایران در نشست رونمایی از اساسنامه […]

تعاون آنلاین- رئیس اتاق تعاونی ایران از لزوم ایجاد شرایط برای معاملات تعاونی‌های متعارف ظرف یکسال آینده توسط سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد و گفت: طبق قانون تعاونی‌ها باید وارد بازارهای مختلف مالی، بانکی و سرمایه شوند.
به گزارش خبرنگار تعاون آنلاین، بهمن عبدالهی، رئیس اتاق تعاون ایران در نشست رونمایی از اساسنامه جدید تعاونی‌های سهامی عام برای ورود به بازار سهام از همکاری‌های سازمان بورس و اوراق بهادار از وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی قدردانی کرد و اظهار داشت: حضور تعاونی‌ها در بازار سرمایه نقطه عطفی برای اقتصاد کشور به شمار می‌رود چرا که بر اساس سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی پیش‌بینی شده بود تعاونی‌ها به طور جدی وارد بازارهای مختلف مالی و پولی و همچنین بازار سرمایه شوند.
وی افزود: هم‌اکنون این امکان برای بانک و بیمه ایجاد شد تا برای تکمیل ابزارهای تأمین مالی مشکلی نباشد. از طرفی ورود تعاونی‌ها به بازار سرمایه موجب رونق‌بخشی به معاملات بازار سهام و افزایش مشارکت مردمی در اقتصاد خواهد بود.
عبدالهی با تأکید بر اینکه آیین‌نامه جدید ورود تعاونی‌های سهامی عام به بازار سهام در تیرماه امسال به تصویب رسید و با همکاری بین دستگاهی این اقدام جدی برای استفاده بیشتر از ابزارهای تأمین مالی انجام شد.
رئیس اتاق تعاون ایران از رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درخواست کرد تا طبق قانون ظرف یکسال آینده شرایط انجام معاملات برای تعاونی‌های متعارف فراهم شود و امیدواریم ظرف این مدت ابزارهای جدیدی برای تأمین مالی بخش تعاون آماده شود.

درج دیدگاه