شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

اتاق تعاون تمام مساعی خود را به توسعه بخش تعاون معطوف سازد

تعاون آنلاین – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: اتاق تعاون باید به عنوان عالی‌ترین نهاد مردمی بخش تعاونی کشور تمام مساعی خود را برای توسعه همه‌جانبه و کیفی فعالیت‌های بخش تعاونی در حوزه‌های مختلف معطوف کند.

به گزارش تعاون آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، احمد توصیفیان در دیدار با اعضای هیئت رئیسه اتاق تعاون استان همدان، ضمن تبریک سال جدید، با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» عنوان کرد: باید توجه داشت اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت کشیدن مردم یک کشور نبوده بلکه احصای توانمندی‌های کشور است بر این اساس لازم است تولیدات ملی افزایش یابد و طبیعتا هنگامی‌که توانمندی‌های ملی رشد پیدا می‌کند، اشتغال نیز به موازات آن افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: تأکید مقام معظم رهبری بر «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نشان از ضرورت توجه تمامی کارگزاران کشور به مسأله اقتصاد مقاومتی دارد.

وی افزود: اتاق تعاون باید به عنوان عالی‌ترین نهاد مردمی بخش تعاونی کشور تمامی مساعی خود را برای توسعه همه‌جانبه و کیفی فعالیت‌های بخش تعاونی در حوزه‌های مختلف به ویژه کمک به تحقق سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد ملی کشور معطوف کند.

توصیفیان با اشاره به واگذاری بخشی از وظایف وزارت تعاون به اتاق تعاون و اتحادیه‌ها در راستای اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی تصریح کرد: اگر اتاق تعاون بتواند تمامی موارد واگذار شده را مطلوب انجام دهد، می‌تواند در کاهش مراجعات تعاونی‌ها به اداره‌کل تعاون و سرعت و دقت اقدامات موثر باشد.

وی با بیان اینکه انتظارات از بخش تعاون بالاست، گفت: با کمک اتحادیه‌ها و سایر نهادهای دولتی و خصوصی کشور باید به دنبال ارتقای جایگاه بخش تعاون و اجرای سیاست‌های کلی این بخش باشیم.

درج دیدگاه