چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

اتحادیه تعاونی مرتع داران آذربایجان غربی تشکیل می شود

تعاون آنلاین – مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی گفت: اتحادیه تعاونی مرتع داران استان برای نخستین مرتبه در آذربایجان غربی تشکیل می شود.

شهریار حیدری با اشاره به اینکه یکی از مطالبات تشکل‌ها، تشکیل و ایجاد اتحادیه کشاورزی باغداران و اتحادیه تعاونی زنبورداران استان بوده است اظهار داشت: بی‌شک این خواسته جزء ضروریات این بخش بوده است.

وی افزود: آذربایجان‌غربی با سطح زیر کشت نزدیک به ۱۰۰ هزار هکتار و با تولید بیش از یک میلیون و یک هزار تن محصولات باغات و نیز تولید بیش از ۲۰ هزار تن عسل در سطح کشوری و ملی رتبه نخست را دارا است.

حیدری از راه‌اندازی شرکت سهامی زراعی”یاراغلی”خبر داد و گفت: در این باره یکی از فعالیت‌های شاخص این سازمان ثبت و فعال‌سازی و احیای شرکت سهامی زراعی دشت یاراغلی پلدشت بوده که با وجود مشکلات حقوقی و امور اراضی و کمبود اعتباری، موفق به راه‌اندازی شده است.

به گزارش تسنیم، مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه هم‌اینک نزدیک به ۹۸۰ هکتار از اراضی شرکت سهامی زراعی دشت یاراغلی به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شده است اظهار داشت: در این باره پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۴۰ هزار تن به مجموع محصولات تولیدی زراعی استان افزوده شود.

به گفته وی، این امر سهم بزرگی در تامین ضریب خودکفایی کشور دارا بوده و  ثبت و اجرایی شدن شرکت سهامی زراعی نیز برای نخستین مرتبه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در کل کشور در این استان انجام شده است.

حیدری از تشکیل ده‌ها شرکت تعاونی مرتع‌داران در سطح استان به ویژه در شمال آذربایجان‌غربی خبر داد و اظهار داشت: امید است که در آینده نزدیک بتوان اتحادیه تعاونی مرتع‌داران استان را برای نخستین مرتبه در آذربایجان‌غربی تشکیل داد چون چنین فرایندی در تثبیت و توسعه مراتع استان نقش بسزایی دارد.

درج دیدگاه