پنج شنبه, فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خبرداد؛

اجرای طرح «کاج» در راستای کاهش بیکاری

مدیرکل تعاون و کار استان زنجان آموزش در محیط‌های واقعی را از راه‌های توانمندسازی نیروهای انسانی عنوان کرد و گفت: طرح “کاج” برای کاهش بیکاری در استان زنجان اجرا می‌شود.

محمدرضا یوسفی شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه طرح‌های سه‌گانه کاج برای کاهش نرخ بیکاری است اظهار داشت: اجرای این طرح سبب افزایش مهارت اشتغال‌پذیر جوانان می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح سبب مهارت آموزش محیط واقعی کار بین سنین ۱۵ تا ۲۳ سال می‌شود، تصریح کرد: طرح کارورزی ویژه سنین ۲۳ سال تا ۳۵ سال می‌شود.

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اداره‌کل کار رابطه نزدیکی با سازمان فنی و حرفه‌ای دارد، گفت: آشنایی با محیط کسب و کار و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی بنگاه‌های اقتصادی از اهداف ما است.

وی با اشاره به اینکه شرایط احراز نیروی کار جدید باید حداکثر ۳۵ سال باشد، گفت: حداقل مدرک باید لیسانس باشد و در سامانه مربوطه ثبت‌نام‌ کند.

رسول بیات فرماندار زنجان با تاکید بر اینکه با مشکل اشتغال روبه‌رو هستیم، گفت: در گذشته در استان زنجان در اصناف مختلف به راحتی شغل پیدا می‌شد ولی امروزه این امکان به سختی مشاهده می‌شود.

ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: برش استانی در حوزه اصناف ۳ هزار و ۲۹۱ شغل است و این در حالی است که یک هزار و ۹۹ شغل برای طرح رونق در نظر گرفته شده است.

 

*عکس تزیینی است.

درج دیدگاه