پنج شنبه, فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

اراِئه ۱۳۱ میلیارد ریال تسهیلات تثبیت و ایجاد اشتغال به تعاونی‌های اردبیل

تعاوئن آنلاین – مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در سال گذشته از منابع مختلف برای تثبیت و ایجاد اشتغال جدید ۱۳۱ میلیارد و ۸۷۷ میلیون ریال تسهیلات به تعاونیها در استان اردبیل ارائه شده است.

فرهنگ رحیمی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی اقدامات و عملکرد حوزه تعاون در اردبیل اظهار کرد: در سال ۹۵ تعداد ۱۱۳ شرکت تعاونی با ۹ هزار و ۱۷۴ نفر عضو جذب شده در استان تشکیل شده و فرصت شغلی جدید ایجاد شده در شرکت تعاونیها یک هزار و ۶۲۴ نفر بوده است.

وی با تاکید بر توسعه اقدامات مربوط به فرآیندهای کسب اطمینان از حسن اجرای مقررات و ضوابط حقوقی و رعایت حقوق اعضاء و کنترلهای مالی در شرکتهای تعاونی گفت: یکی از اهداف مهم در امر نظارت بر تعاونیها، ارتقای تعاونیها به موسسات اقتصادی سالم مشارکتی و آرمان‌خواه توام با دسترسی آسان اعضاء به اطلاعات مالی و تسهیل در مشارکت آنها در فرآیندهای تصمیم‌گیری شرکت تعاونی است.

افزود: در سال گذشته در مجموع یک هزار و ۹۷۱ مورد نظارت بر شرکتهای تعاونی در استان انجام گرفته که تعداد یک هزار و ۸۳ مورد نظارت عمومی و ۸۸۸ مورد نظارت مالی بوده است.

رحیمی با اشاره به اهمیت آموزش در بخش تعاون به منظور پرورش قابلیتهای تخصصی و مهارتی منابع انسانی شرکتهای تعاونی بیان کرد: آموزش و ارتقای کارآیی و اثربخشی منابع انسانی در مدیریت تعاونیها می‌تواند نقش ارزنده‌ای در موفقیت این شرکتها از حیث افزایش بهره‌وری و ارزش افزوده بیشتر و کاهش ریسک در سرمایه‌گذاری ایفا کند.

وی تصریح کرد: در این راستا با تاکید بر توانمندسازی اعضای هیئت مدیره، بازرسان و مدیران عامل شرکتهای تعاونی به عنوان رکن اصلی در آموزش هدفگذاری شده است و در یک سال گذشته به میزان  ۴۷ هزار و ۸۴۲ نفر ساعت نشستهای تخصصی و کارگاههای آموزشی در این استان برای تعاونگران برگزار شده است.

به گزارش برنا، مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل میزان صادرات بخش تعاون استان اردبیل را در سال گذشته ۱۲ هزار و ۲۰۳ هزار دلار برشمرد و اظهار کرد: تسهیلات بانکی پرداخت شده به ۲۴ شرکت تعاونی استان در سال گذشته از منابع مختلف برای تثبیت اشتغال و ایجاد اشتغال جدید ۱۳۱ میلیارد و ۸۷۷ میلیون ریال بوده و نیز در این مدت تعداد ۵۹۵ واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل و تقسیط شده است.

درج دیدگاه