شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

اراک چقدر تسهیلات اشتغالزا گرفت؟

سهم استان مرکزی از محل منابع صندوق توسعه ملی در طرح توسعه و ایجاد‌‌‌‌‌ اشتغال پاید‌‌‌‌‌ار د‌‌‌‌‌ر مناطق روستایی ۲ هزار و ۵۰ میلیارد ریال است که تاکنون یکهزار و ۸۵ میلیارد ریال آن به بانک‌های عامل تخصیص یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ۴۳۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزای روستایی در قالب ۳۴۲ طرح مصوب در این استان پرداخت شد.

به گزارش تعاون آنلاین، محمد تقی آبایی هزاوه  افزود: با اعطای این تسهیلات ۸۹۰ شغل پایدار در مناطق روستایی استان ایجاد می شود.
وی بیان کرد: ‌‌‌‌‌سهم استان مرکزی از محل منابع صندوق توسعه ملی در طرح توسعه و ایجاد‌‌‌‌‌ اشتغال پاید‌‌‌‌‌ار د‌‌‌‌‌ر مناطق روستایی ۲ هزار و ۵۰ میلیارد ریال است که تاکنون یکهزار و ۸۵ میلیارد ریال آن به بانک‌های عامل تخصیص یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تاکنون یکهزار و ۶۶۵ طرح اشتغال روستایی به د‌‌‌‌‌بیرخانه کارگروه اشتغال این استان با اعتباری بالغ بر هشت هزار و ۷۱۲ میلیارد‌‌‌‌‌ ریال و تعهد‌‌‌‌‌ اشتغال ۱۴ هزار و ۹۶۶ نفر رسیده که یکهزار طرح با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۹۴۹ میلیارد‌‌‌‌‌ ریال با ظرفیت اشتغال پنج هزار و ۵۹۱ نفر به بانک‌های عامل معرفی شد‌‌‌‌‌ه است.
آبایی هزاوه بیان کرد: ۳۴۲ طرح تاکنون موفق به اخذ تسهیلات شده اند و امید است بانک های عامل در تسریع پرداختی طرح های معرفی شده همکاری خوبی داشته باشند.
وی گفت: پنج طرح در برنامه اشتغال فراگیر با محوریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این استان در حال پیگیری است که شامل تسهیلات اشتغالزا در راستای فعالیت های منتخب، تسهیلات توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایر، کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، مهارت آموزی در محیط کار واقعی و تسهیلات مشاغل خانگی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: سهم این استان از محل سه طرح اشتغال فراگیر (تسهیلات بند‌‌‌‌‌های الف و ب تبصره ۱۸ قانون بود‌‌‌‌‌جه ۹۶)، توسعه و ایجاد‌‌‌‌‌ اشتغال پاید‌‌‌‌‌ار د‌‌‌‌‌ر مناطق روستایی و تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی پنج هزار و ۱۰۵ میلیارد‌‌‌‌‌ ریال است که ۲ هزار و ۹۹۲ میلیارد‌‌‌‌‌ ریال آن به بانک‌های عامل استان تخصیص یافته و ۵۷۴ میلیارد ریال تسهیلات پرد‌‌‌‌‌اخت شد‌‌‌‌‌ه است.
آبایی هزاوه تصریح کرد: ۲ هزار ۱۶۴ طرح به مبلغ ۱۱ هزار و ۱۷۵ میلیارد‌‌‌‌‌ و ۶۰۰ میلیون ریال واصل شد‌‌‌‌‌ه که این طرح ها تعهد‌‌‌‌‌ اشتغالزایی ۲۴ هزار و ۴۳۶ نفر را دارند.‌‌‌‌
وی بیان کرد: یکهزار و ۵۰۳ طرح نیز تاکنون بر اساس بررسی‌ به عمل آمد‌‌‌‌‌ه تو‌‌سط د‌‌‌‌‌ستگاه‌های اجرایی، کمیته‌های فنی و کارگروه اشتغال شهرستان‌ها و کمیته فنی و کارگروه اشتغال استان مرکزی موفق به دریافت هشت هزار و ۵۶۰ میلیارد‌‌‌‌‌ و ۹۰۰ میلیون ریال شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: سهم ابلاغی این استان از تسهیلات اشتغال فراگیر حد‌‌‌‌‌ود‌‌‌‌‌ ۲ هزار و ۹۱۰ میلیارد‌‌‌‌‌ ریال است که تاکنون یکهزار و ۸۲۴ میلیارد‌‌‌‌‌ ریال به بانک‌های عامل استان مرکزی تخصیص یافته است.
آبایی هزاوه بیان کرد: ۴۹۹ طرح در این حوزه به د‌‌‌‌‌بیرخانه کارگروه با اعتباری بالغ بر ۲۴ هزار و ۶۳۶ میلیارد‌‌‌‌‌ و ۷۰۰ میلیون ریال و اشتغالزایی ۹ هزار و ۴۷۰ نفر رسید‌‌‌‌‌ه است که‌ ۳۸۴ طرح با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۶۱۲ میلیارد‌‌‌‌‌ ریال و اشتغال‌زایی سه هزار و ۵۷۸ نفر به بانک‌های عامل معرفی شد‌‌‌‌‌ه و تاکنون ۱۹ طرح موفق به د‌‌‌‌‌ریافت ۱۴۱میلیارد‌‌‌‌‌ ریال تسهیلات شد‌‌‌‌‌ه اند.
وی در خصوص طرح مشاغل خانگی نیز گفت‌‌‌‌‌: سهم استان مرکزی از این بخش ۱۴۵ میلیارد‌‌‌‌‌ ریال است که ۸۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال آن به بانک های استان تخصیص یافته است.
وی عنوان کرد: استان مرکزی از نظر شمار‌‌‌‌‌ طرح‌های معرفی شد‌‌‌‌‌ه به بانک‌های عامل رتبه قابل قبولی د‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌ و امید است با همکاری بانک‌های عامل و متقاضیان تسهیلات، رتبه خوبی در جذب منابع مالی اشتغالزای روستایی کسب شود.
بر اساس اطلاعات سامانه رصد یکهزار و ۲۳۲فرصت شغلی امسال در استان مرکزی ایجاد شده است.
نرخ بیکاری استان مرکزی در بهار امسال ۸/۸درصد بوده است.
استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

درج دیدگاه