پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

اردبیل در تکاپوی اشتغال

قاسم رحیمی
قاسم رحیمی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل: طرح تکاپو با هدف ایجاد ۱۰ هزار شغل تا پایان دولت دوازدهم در اردبیل اجرا می‌شود.

 قاسم رحیمی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، در جلسه کارگروه اشتغال استان اردبیل اظهار داشت: سند توسعه اشتغال استان اردبیل در راستای اجرای برنامه‌های ششم توسعه در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تدوین شده و خوشبختانه ۱۳ دستگاه اجرایی استان برنامه‌های خود را در راستای ایجاد اشتغال به تفکیک شهرستان‌ها اعلام کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: یک هزار و ۲۶ نفر در سال گذشته از طریق تاسیس و راه‌اندازی تعاونی‌ها در استان دارای شغل شدند که تلاش می‌کنیم امسال نیز این موضوع افزایش یابد تا بتوانم به اهداف خود در زمینه اشتغال دست یابیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم مدیر کل تعاون استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر پنج مرکز مشاوره کارآفرینی در سطح استان اردبیل فعالیت می‌کند که سعی داریم امسال این مراکز را توسعه داده و بتوانیم از ظرفیت مراکز مشاره کارآفرینی در راستای ایجاد اشتغال هر چه بیشتر در سطح استان بهره‌مند شویم.

رحیمی در ادامه از اجرایی‌شدن طرح تکاپو که از طرح‌های ویژه معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه ایجاد اشتغال پایدار است، در استان اردبیل خبر داد و افزود: با اجرایی‌شدن این طرح در استان اردبیل تا پایان دولت دوازدهم بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد ایجاد ده هزار شغل پایدار خواهیم بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: از اهداف این طرح می‌توان به کاهش مهاجرت، توسعه مناطق مرزی، حفظ محیط زیست و توسعه اشتغال با ایجاد درآمد پایدار اشاره کرد که امسال با توجه به نامگذاری به تولید و اشتغال بحث اشتغال یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری و کشور بوده که ما نیز سعی داریم در این حوزه اقدامات لازم را انجام دهیم.

درج دیدگاه