جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

ارزانی و فراوانی میوه‌های شب یلدا

تعاون آنلاین – رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اعلام کرد که قیمت میوه‌های پرمصرف شب یلدا هیچ تغییری نسبت به سال گذشته نکرده و فقط پرتقال و هندوانه نسبت به سال گذشته به شدت کاهش قیمت داشته‌اند که قیمت منطقی این محصولات در بازار مصرف نهایتا باید ۳۵ درصد بیشتر از عمده‌فروشی باشد. حسین […]

تعاون آنلاین – رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اعلام کرد که قیمت میوه‌های پرمصرف شب یلدا هیچ تغییری نسبت به سال گذشته نکرده و فقط پرتقال و هندوانه نسبت به سال گذشته به شدت کاهش قیمت داشته‌اند که قیمت منطقی این محصولات در بازار مصرف نهایتا باید ۳۵ درصد بیشتر از عمده‌فروشی باشد.

حسین مهاجران اظهار کرد: پرمصرف‌ترین محصول شب یلدا هندوانه و انار است و پس از آن نارنگی، پرتقال، خرمالو، موز، خیار، سیب و انگور در ردیف‌های بعدی سبد مصرف میوه شب یلدای مردم قرار دارند که این محصولات هیچ تغییری نسبت به سال گذشته نداشته‌اند و فقط پرتقال به خاطر سرمازدگی و وفور محصول در بازار نسبت به پارسال کاهش قیمت داشته و انار هم به یک سوم قیمت سال گذشته در همین بازه زمانی رسیده است.

وی افزود: هم اکنون هر کیلوگرم پرتقال شمال ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان، هر کیلوگرم هندوانه میناب مخصوص شب یلدا ۸۰۰ تا ۸۵۰ تومان و هر کیلوگرم انار درجه یک ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ عرضه می‌شود.

مهاجران با بیان اینکه انار درجه دو کیلویی ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه‌ و تره‌بار عرضه می‌شود، گفت: هر کیلوگرم نارنگی به صورت عمده‌فروشی از ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان و خرمالو از ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان عرضه می‌شود. البته موز با حدود ۱۰۰۰ تومان افزایش قیمت به کیلویی ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان رسیده است.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه حداکثر قیمت منطقی بازار خرده‌فروشی میوه و تره‌بار ۳۵ درصد گران‌تر از قیمت‌های عمده‌فروشی است، گفت: هر کیلوگرم خیار گلخانه‌ای و بوته‌ای ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، هر کیلوگرم سیب لبنانی قرمز و سفید ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان، هر کیلوگرم انگور سفید و قرمز ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ و هر کیلوگرم انگور شاهرودی از ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ در میدان مرکزی میوه و تره‌بار به صورت عمده‌فروشی فروخته می‌شود.

مهاجران تاکید کرد: هیچ مشکلی از نظر موجودی، حمل و نقل و قیمت انواع میوه در آستانه شب یلدا در بازار وجود ندارد و به اندازه کافی این محصولات در بازار وجود دارد.

قیمت منطقی میوه‌ها

به گزارش ایسنا، با این وضعیت قیمتی در بازار میو ه و تره‌بار و محاسبه حداکثر سود ۳۵ درصدی عمده‌فروشی تا بازار مصرف می‌توان گفت که قیمت منطقی خرده‌فروشی هر کیلوگرم هندوانه میناب  ۱۱۴۷ تومان، هر کیلوگرم انار درجه یک ۶۰۷۵ تا ۶۷۵۰ تومان، هر کیلوگرم انار درجه دو ۲۷۰۰ تا ۳۳۷۵ تومان، هر کیلوگرم پرتقال شمال ۸۱۰ تا ۲۰۲۵ تومان و هر کیلوگرم  نارنگی ۱۳۵۰ تا ۳۳۷۵ تومان است.

همچنین هر کیلوگرم موز به قیمت ۴۷۲۵ تا ۶۰۷۵ تومان، خرمالو کیلویی ۶۰۷۵ تا ۶۷۵۰ تومان، خیار بوته‌ای و گلخانه‌ای کیلویی ۳۳۷۵ تا ۴۷۲۵ تومان، هر کیلوگرم سیب سفید و قرمز ۵۴۰۰ تا ۶۰۷۵ تومان، هر کیلوگرم انگور سفید و قرمز ۶۰۷۵ تا ۶۷۵۰ تومان و هر کیلوگرم انگور شاهرودی ۳۳۷۵ تا ۴۷۲۵ تومان در بازار مصرف باید عرضه شود.

درج دیدگاه