پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

ارزیابی عملکرد متولیان پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عملکرد دستگاه ها، بانک ها و متقاضیان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به صورت سیستمی ارزیابی و نظارت می شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عملکرد دستگاه ها، بانک ها و متقاضیان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به صورت سیستمی ارزیابی و نظارت می شود.

به گزارش تعاون آنلاین عیسی منصوری اظهار داشت: این نظارت در سه بخش فراهم شدن دسترسی متقاضیان به تسهیلات، راستی آزمایی هزینه تسهیلات و اثر بخشی سرمایه های پرداختی انجام می شود.

وی افزود: این نظارت سیستمی توسط سامانه کارا انجام می شود که فعالیت های این سیستم از اواخر هفته جاری آغاز و در آن تمام استان ها، دستگاه ها و بانک های متولی بر حسب عملکرد خود رتبه بندی می شوند.

منصوری تاکید کرد: این نظارت ها بیشتر بر اساس این انجام می شود تا تسهیلات پرداختی در مسیر درست خود یعنی ایجاد اشتغال هزینه می شود تا بتوانیم به اهداف این طرح برسیم.

۳۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال قرارداد تسهیلات اشتغال روستایی منعقد شد

معاون وزیر کار گفت: تاکنون ۳۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال قرارداد تسهیلات اشتغال روستایی منعقد شد که ۳۲ هزار میلیارد ریال این میزان در سامانه کارا ثبت شده و ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز در یکی از استان ها در حال ثبت شدن است.

وی یادآور شد: براساس نظام گزارش گیری سامانه کارا تا تاریخ ۲۷ تیرماه سال جاری ۶۰ هزار میلیارد ریال منابع تخصیص یافته که کمیته های فنی بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال آن را به بانک ها معرفی کرده اند.

منصوری خواستار تعامل بیشتر همکاری بانک ها با متقاضیان شد و افزود: سه بانک و یک صندوق موسسات عامل برای تسهیلات اشتغال روستایی هستند و بانک ها می توانند در راستای تامین وثایق تسهیلات طرح ها را به صندوق ضمانت تعاون معرفی کنند.

وی اضافه کرد: صندوق ضمانت تعاون تا پنج میلیارد ریال تسهیلات را با سفته بانکی ضمانت می کند و انتظار می رود طرح های تا ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای این صندوق در استان کردستان معرفی شوند تا روستاییان از مزایای آن بهره مند شوند.

تاکنون یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار مصوب کردستان به بانک ها تخصیص یافته است.

از این میزان طبق موارد ثبت شده در سامانه کارا ۶۱۶ میلیارد ریال شامل ۴۷ درصد کل یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته، جذب شده است.

این میزان تسهیلات به ۷۶۹ طرح پرداخت شده و طرح ها یک هزار و ۶۰۹ مورد تعهد اشتغال دارند.

درج دیدگاه