پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

ارز آوری واحدهای تعاونی در محلات ۲ برابر شد

افزایش ارزآوری واحدهای تعاونی محلات فعالیت مناسب شرکت های گل و گیاه زینتی و بازاریابی مناسب آن ها بوده است و شمار تعاونی های صادراتی فعال این شهرستان به ۶ شرکت افزایش یافته است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محلات گفت: ارزآوری و تولید ثروت توسط واحدهای تعاونی صادراتی این شهرستان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل از آن ۲ برابر شد.

به گزارش تعاون آنلاین، علی حسن زاده افزود: تعاونی های محلات پارسال چهار میلیون و ۶۸۰ هزار دلار درآمد ارزی کسب کردند که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار بود.

وی بیان کرد: افزایش ارزآوری واحدهای تعاونی محلات فعالیت مناسب شرکت های گل و گیاه زینتی و بازاریابی مناسب آن ها بوده است و شمار تعاونی های صادراتی فعال این شهرستان به ۶ شرکت افزایش یافته است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محلات اظهارکرد: گل و گیاهان زینتی، پرورش آبزیان زینتی، سنگ نما و انواع مواد شیمیایی از مهمترین محصولات صادراتی پارسال محلات بود.

حسن زاده ادامه داد: پیش بینی می شود درآمد ارزی تعاونی های این شهرستان امسال نیز با بازاریابی مناسب و برگزاری نمایشگاه های سنگ و گل روند روبه رشد داشته باشد.

وی گفت: ۷۵ معدن در شهرستان محلات فعال است که ۳۰ معدن در قالب تعاونی کار می کنند و از ۲۵۰ واحد فراوری سنگ ۴۵ واحد تعاونی است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محلات افزود: ۶ هزار نفر در واحدهای فرآوری مشغول به کار هستند که یک هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی آن در بخش تعاون ایجاد شده است.

حسن زاده ادامه داد: ۴۷۰ شرکت تعاونی در محلات راه اندازی شده که ۲۷۰ شرکت تعاونی با۱۳ هزار نفر عضو فعال هستند.

شهرستان محلات واقع در جنوب استان مرکزی با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۱۰۵ کیلومتری اراک قرار دارد و قطب تولید سنگ نما، ماهی زینتی و گل و گیاهان زینتی کشور است.

 

درج دیدگاه