شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

ارسال ۲۹۰ طرح به دبیرخانه اشتغال روستایی سیستان و بلوچستان

متقاضیان دریافت تسهیلات برای ایجاد و توسعه کسب و کار روستایی می توانند با مراجعه به سامانه کارا، طرح های خود را مطابق با شرایط در نظر گرفته شده به ثبت برسانند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: از زمان آغاز اجرای بسته اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی همزمان با سراسر کشور در استان، ۲۹۰ طرح به دبیرخانه اشتغال روستایی سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

به گزارش تعاون آنلاین؛ مهرداد جهاندیده با بیان این مطلب افزود: از این تعداد طرح پس از بررسی در کمیته فنی و انطباق با رسته های شغلی اولویت دار، تاکنون۱۱۴ طرح توجیه پذیر شناخته شده که پس از تایید نهایی کارگروه اشتغال استان، برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی می شوند.

وی با اشاره به بافت جمعیتی ۵۱ درصدی روستاییان در سیستان و بلوچستان، اجرای طرح اشتغال روستایی را دارای اهمیت و کارکرد بالا عنوان کرد و افزود: متقاضیان دریافت تسهیلات برای ایجاد و توسعه کسب و کار روستایی می توانند با مراجعه به سامانه کارا، طرح های خود را مطابق با شرایط در نظر گرفته شده به ثبت برسانند.

جهاندیده با اشاره به اینکه دو طرح اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی از طرح های مهم دولت برای اشتغالزایی و توانمندسازی در کشوراست گفت: سیستان و بلوچستان برای اجرای طرح اشتغال روستایی، بالاترین سهم از تسهیلات را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تاکید کرد: برای ایجاد شغل معتقد به پرداخت تسهیلات صرف چراکه توامان توانمندسازی افراد را دنبال می کنیم.

جهاندیده گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سامانه کارا به نشانی www.kara.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

وی همچنین از بسته کارانه اشتغال جوانان ( کاج ) که مشتمل بر سه طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کسب و کار، مشوق های بیمه ای کارفرمایی و کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی است بعنوان یکی از طرح های اصلی دولت و وزارت متبوع برای توانمندسازی و مهارت آموزی افراد نام برد.

درج دیدگاه