پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

از ابتدای امسال چه تعداد شرکت تعاونی تشکیل شد؟

صادرات تعاونی های چهارمحال و بختیاری به 19 میلیون دلار رسید.

فعالیت‌های اقتصادی با تعاون، همکاری و مشارکت جمعی از دوام و بقای بیشتری برخوردارند و می‌توانند در ایجاد فرصت‌های شغلی بادوام اثرگذار باشند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۱ شرکت تعاونی در بخش‌های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی در استان تشکیل شد.

به گزارش تعاون آنلاین، علی آشتاب در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل تعاونی‌های جدید در استان طی شش‌ماهه سال جاری، اظهار کرد: در این مدت بیش از ۴۱ شرکت تعاونی خدماتی، توزیعی، تولیدی و دانش‌بنیان با عضویت ۱۴۵۲ نفر و ایجاد فرصت شغلی ۴۹۲ نفر در لرستان تشکیل‌ شده است.

از تسهیلات اشتغال روستایی چقدر به لرستان رسید؟

وی به صادرات تعاونی استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: شش ماه نخست امسال میزان صادرات انجام‌شده توسط شرکت‌های تعاونی لرستان بالغ‌بر ۲۲ هزار و ۲۷۰ دلار شامل محصولات تعاونی استان به خارج از کشور بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان نظارت مداوم و مستمر بر فعالیت تعاونی‌های استان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این مدت ۶۲۷ مورد بازرسی و نظارت از واحدهای تعاونی استان انجام شد.

آشتاب اضافه کرد: در راستای توانمندسازی بخش تعاون استان آموزش‌هایی در زمینهٔ حقوقی و مدیریت حرفه‌ای برای تعاونی‌ها ارائه‌ شده به‌طوری‌ که در سال جاری ۲۶ هزار نفر ساعت آموزش‌ دیده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای وزارت متبوع فرهنگ‌سازی کار جمعی و گروهی است، بیان کرد: فعالیت‌های اقتصادی با تعاون، همکاری و مشارکت جمعی از دوام و بقای بیشتری برخوردارند و می‌توانند در ایجاد فرصت‌های شغلی بادوام اثرگذار باشند.

درج دیدگاه