شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

از تسهیلات اشتغال روستایی چقدر به لرستان رسید؟

کشاورزی روستا خراسان رضوی

از زمان آغاز پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی طی ۲ سال گذشته تاکنون ۲۱۵ میلیارد و ۱۸۴ میلیون تومان وام پرداخت شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۱۱۵۶ طرح اشتغال روستایی استان با ظرفیت ۵۰۰۰ فرصت شغلی، موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

به گزارش تعاون آنلاین، علی آشتاب اظهار کرد: از زمان آغاز پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی طی ۲ سال گذشته تاکنون ۲۱۵ میلیارد و ۱۸۴ میلیون تومان وام پرداخت شده است.

معاون تعاون استان لرستان:دستگاه‌ها در واگذاری‌ها،اولویت واگذاری به تعاونی را مد نظرقرار بدهند

وی با بیان اینکه بسیاری از این تسهیلات در جلسات کارگروه اشتغال استان تصویب شده است، ادامه داد: امسال در این راستا ۶۴ مصوبه با برگزاری هفت جلسه تائید شده و مابقی نیز در حال پیگیری هستند.

آشتاب با بیان اینکه از این تعداد ۴۲ مصوبه معادل ۶۵.۶ درصد اجرایی شده است، تصریح کرد:‌ در این جلسات علاوه بر تصویب تسهیلات، مواردی همچون اجرایی کردن مشوق‌های ابلاغی دولت، یارانه دستمزد، مشاغل خانگی و معافیت بیمه سهم کارفرمایان پیگیری شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: این جلسات با موضوع توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایر با هدف توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها، اجرایی کردن مشوق‌های ابلاغی دولت از جمله طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، یارانه دستمزد، مشاغل خانگی، معافیت بیمه سهم کارفرمایان و همچنین توجه به اشتغال حمایتی برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) بهزیستی و بنیاد شهید، پیگیری مسائل و مشکلات مجریان طرح‌های اقتصادی در بنگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، رصد و ارزیابی تسهیلات پرداختی با هدف اجرایی شدن طرح‌های بهره‌مند از تسهیلات برگزار شده است.

وی اضافه کرد: یکی از جلسات کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با حضور معاونین وزیر جهت بررسی و رفع مشکلات طرح‌های اقتصادی به‌ویژه مناطق سیل‌زده استان بوده است.

آشتاب به وظایف کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اشاره کرد و افزود: توزیع تسهیلات و منابع پیش‌بینی‌شده استان در قوانین بودجه و سایر مقررات و تصویب طرح‌ها با هدف جذب سرمایه یا توسعه اشتغال در استان، هماهنگی در زمینه ایجاد اشتغال در مناطق توسعه نیافته و کمتر توسعه یافته استان و انجام هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی استان جهت اخذ مجوزهای لازم بخشی از وظایف کارگروه اشتغال استان است.

درج دیدگاه