چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

از دانش آموز تا پلیس در تعاونی اعتباری پسدینا

تعاون آنلاین – در سال ۱۹۳۵ کارگران شهر پسدینا به دنبال جایی مطمئن بودند که بتوانند پول های خود را در آن ذخیره کنند و وام بگیرند به همین جهت تعاونی اعتباری فدرال پسدینا را تاسیس کردند. این تعاونی اعتباری غیر انتفاعی امروز به ۱۲ هزار نفر عضو خدمات ارایه می دهد. هیئت مدیره تعاونی که […]

تعاون آنلاین – در سال ۱۹۳۵ کارگران شهر پسدینا به دنبال جایی مطمئن بودند که بتوانند پول های خود را در آن ذخیره کنند و وام بگیرند به همین جهت تعاونی اعتباری فدرال پسدینا را تاسیس کردند. این تعاونی اعتباری غیر انتفاعی امروز به ۱۲ هزار نفر عضو خدمات ارایه می دهد. هیئت مدیره تعاونی که داوطلبانه انتخاب شده اند از یک پلیس، کتابدار، رییس دانشگاه، پیشاهنگ سابق و مشاور اجتماعی تشکیل شده است. این تعاونی به اعضا وام کم بهره و سود بیشتر می دهد و همچنین کارمزد کمتر دریافت می کند. اتحادیه اعتباری فدرال با تعاونی های اعتباری دیگری که در منظقه حضور داشتند توافق همکاری امضا نموده و به همین جهت  اعضا می توانند از ۴ هزار شعبه در سراسر کشور و خارج از کشور و همچنین ۲۸ هزار دستگاه خودپرداز خدمات مالی دریافت کنند. علاوه بر این به اعضا آموزشهایی درباره اقتصاد و نحوه ذخیره درآمد نیز داده می شود تا بتوانند انتخاب های مناسبی بکنند و زندگی بهتری داشته باشند.

در سپتامر سال ۲۰۱۰ تعاونی اعتباری پسدینا هفتاد و پنجمین سال تاسیس خود را با یک نقاشی ۳۰ متر مربعی از جری اورتگا با عنوان “ساختن پسدینا” جشن گرفت. این نقاشی تاریخ و قدرت تعاونی را به تصویر کشید. کارگران شهر در پی احساس نیاز و عدم وجود یک مکان قابل اعتماد برای اینکه پولهای خود را در آن ذخیره کنند این تعاونی را به وجود آوردند و اعضای تعاونی از دانش آموزان، آتش نشانان، معلمان، مهندسان و تجار چهار شهر هستند.

تعاونی اعتباری فدرال پسدینا با همکاری نویسنده کودکان، سم رنیک و شخصیت دوست داشتنی کتابهای او یعنی “سمی خرگوشه” توانسته به هزاران کودک پیشاهنگ اهمیت ذخیره پول برای آینده را بیاموزد.

علاوه بر این، تعاونی برای همه سنین سمینارهایی ترتیب داده تا با اهیت و راهکارهای کاهش هزینه ها و ذخیره درآمد و دیگر مسائل اقتصادی و اجتماعی برگزار می کند. از کارهایی که این تعاونی انجام می دهد می توان به تدارک غذا برای افراد بی خانمان، برگزاری کلاسهای توجیهی و آموزشی اقتصادی برای اعضا، حمایت از دختران پیشاهنگ کتابخانه شهر، برگزاری روز امنیت، کمک به پلیس پسدینا با برگزاری مراسم شب خانوادگی هالووین و کمک مالی به انجمن حمایت از حیوانات اشاره کرد.

در سال ۲۰۱۱ خوانندگان روزنامه های “پسدینا استار”، “لس انجلس تایمز”، “سنت گابریل ولی تریبون” و “ویتیر دیلی” به اتفاق تعاونی اعتباری فدرال پسدینا را به عنوان بهترین موسسه مالی در دره سنت گابریل انتخاب کردند. دلیل این انتخاب واضح است چون تعاونی پسدینا موسسه ای است که مردم به طور واقعی در آن سهیم هستند و بهترین خدمات مالی را دریافت می کنند. باعضویت و مشارکت در برنامه های تعاونی زندگی مردم به طور ملموسی تغییر کرده است.

ران بری، مدیر عامل تعاونی می گوید: «شعار و هدف ما کمک به مردم است و آن را خیلی جدی می گیریم. با کمک به مردم برای انتخاب های بهتر می توانیم اقتصاد بهتری برای خود و جامعه بسازیم. تعاونی اعتباری فدرال پسدینا دلیلی برای دوست داشتن پسدینا است!»

mural-1024x282

درج دیدگاه