پنج شنبه, فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

استاندار هرمزگان: تعاونی ها خطر پذیرتر شوند

تعاون آنلاین – استاندار هرمزگان گفت: تعاونی ها به عنوان یک بخش اقتصادی باید خطرپذیرتر شده و با بخش خصوصی ودولتی به رقابت بپردازند.

جاسم جادری چهارشنبه در نشست هماهنگی ستاد عالی توسعه تعاون هرمزگان افزود: تعاونی ها نباید انتظار داشته باشند همه قوانین و مقررات بر اساس منافع آنان نگاشته شود بلکه باید رقابت پذیری را تجربه کنند.
وی ادامه داد: تعاونی ها به مثابه بخش خصوصی می توانند پروژه های قابل واگذاری را رایگان در اختیار گرفته و با تکمیل آنها به کسب درآمد بپردازد.
استاندار هرمزگان اضافه کرد: باید از اقتصاد دولتی فاصله گرفت ولی فعالان بخش دولتی حاضر نیستند اختیارهای خود را محدود و یا واگذار کنند که این رفتار با اصرار و تلاش بخش خصوصی و تعاونی قابل اصلاح است.
جادری ابراز داشت: توانمند سازی تعاونی ها مورد غفلت قرار گرفته و فعالان بخش تعاون به شرایط کنونی خود قانع شده اند و این قناعت در بازار به شدت رقابتی و بی رحم کنونی مانع رشد و پیشرفت است.
وی در خصوص سهمیه سوخت مرزنشینان ابراز داشت: پس از ۲ سال تلاش و پیگیری سهمیه سوخت به هرمزگان اختصاص یافت ولی کارشکنی های معتددی نیز شده و ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، استاندار هرمزگان افزود: قیدهای گوناگونی بر این سهمیه گذارده اند مانند اینکه صادرات و فروش سوخت در هرمزگان باید توسط شرکت های بانکرینگ انجام شود.

درج دیدگاه