جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

استان زنجان چه تعداد بیکار دارد؟

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: توجه به حوزه تعاون در زمینه حل بحران بیکاری و کمک به اشتغال و به کارگیری جوانان مستعد، راهکاری طلایی محسوب میشود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: توجه به حوزه تعاون در زمینه حل بحران بیکاری و کمک به اشتغال و به کارگیری جوانان مستعد، راهکاری طلایی محسوب میشود.

به گزارش تعاون‌آنلاین، در آئین افتتاح مجموعه فرهنگی ،هنری و اموزشی شرکت تعاونی شبکه سبز محمدرضا یوسفی مدیر کل  تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان  با تبریک و تحسین همت والای مدیریت و اعضای این تعاونی به نقش بی بدیل تعاون در اقتصاد اشاره کرد و افزود: امروز ایران در جنگی اقتصادی به سر می‌برد و اقتصاد ما زخم خورده است کارشکنی‌های کشورهای غربی و آمریکاست و ما باید با تمام قوا و با استفاده از تمام داشته ها برای گذار از بحران اقتصادی کشور استفاده کنیم .

وی تاکید کرد: توجه به حوزه  تعاون در زمینه حل بحران بیکاری و کمک به اشتغال و به کارگیری جوانان مستعد، راهکاری طلایی برای اقتصاد ایران محسوب می‌شود.

یوسفی با اشاره به آمار بیکاری و انواع فرصت های شغلی،افزود:  اقتصاد ایران برای ادامه کار ناچار به چابک‌سازی دولت است و با نگاهی به آمار می‌توان دریافت که ۸۰ درصد اقتصاد کشور در گرو دولت بوده و حدود  ۱۵ درصد در اختیار بخش خصوصی و فقط ۵ درصد در اختیار تعاونی‌ها است  که این آمار اصلا قابل قبول نیست.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان درمورد علل مختلف بیکاری جوانان  تأکید کرد: متاسفانه امروز فرهنگ مدرک گرایی در جامعه حاکم است. این فرهنگ غلط با قانونی نانوشته حکم میکند تا هر دانش آموخته و فارغ التحصیلی که مدرک می‌گیرد به دنبال بخش دولتی و پشت میز نشینی بوده و از کارهای فنی و تخصصی فراری شود.

وی ادامه داد: توجه به مدرک باعث شده است که بر اساس آخرین سرشماری در استان زنجان ۳۵ هزار بیکار وجود دارد . لذا برای از بین بردن بیکاری می توانیم با استفاده از سرمایه های خرد و کوچک مردم  در غالب تعاونی ها قدم های بزرگ و مثبتی برداریم.

درج دیدگاه