جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

استان قزوین چه تعداد تعاونی فعال دارد؟ 

استان قزوین ۷۲۵ تعاونی فعال دارد که ۱۸۰ تعاونی آن در مسکن فعالیت می کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ۱۲ تعاونی مسکن مهر استان قزوین با ۲ هزار و ۲۸۱ واحد دارای مشکلات قضایی و اداری هستند.

به گزارش تعاون آنلاین، مسعود بابایی در شورای مسکن استان که با حضور مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: استان قزوین ۷۲۵ تعاونی فعال دارد که ۱۸۰ تعاونی آن در مسکن فعالیت می کنند.

وی افزود:۱۲ تعاونی مسکن مهر استان قزوین با مشکلات قضایی و اداری مواجه هستند که با همکاری دستگاه های اجرایی تمامی مشکلات آنها شناسایی شده است.

بابایی گفت: مسکن مهر شماره ۱۳ با ۲۰۰ واحد، مسکن شماره سه با ۳۱۳ واحد،مسکن مهر شماره هشت با ۱۹۲ واحد، مسکن شماره ۱۵ با ۱۶۸ واحد، مهر شماره ۱۶ با ۲۶۴ واحد،مسکن شماره ۱۷ با ۱۴۴ واحد، تعاونی ظفر آفرینان با ۹۶ واحد، مسکن مهر شماره یک البرز با ۲۶۴ واحد، مسکن مهر شماره یک و سه البرز با ۲۶۴ و ۲۱۶ واحد، مسکن مهر بسیجیان آبیک با ۱۱۴ واحد، پاژنگ خودرو با ۳۱ واحد و مهر سه تاکستان با ۱۹۲ واحد تعاونی های مسکن مهر مشکل دار استان قزوین هستند.

وی گفت:صدور حکم قطعی قضایی در دستگاه قضا، فقدان آسانسور، انشعابات، درب و پنجره، افزایش قیمت مواد مواد ساخت، بدهی به پیمانکار، مشارکت نکردن اعضای تعاونی و کمبود نقدینگی مهمترین مشکلات این تعاونی ها هستند.

بابایی با اشاره به پیشنهادهایی برای حل مشکلات این تعاونی ها گفت: بازدیدهای دوره ای از تعاونی های مشکل دار با دستگاه های خدمات رسان، ارجاع واحدهای غیر قابل حل و فصل به کمیته حل اختلاف در سازمان نظام مهندسی، تبدیل برخی از تعاونی های مشکل دار به تفاهم نامه سه جانبه،واگذاری تعاونی های مسکن نیمه تمام به پیمانکاران جدید و پرداخت وام مکمل برای واحدهایی که تقسیط شده اند از جمله پیشنهادها برای حل مشکلات این تعاونی ها هستند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حل مشکلات این تعاونی ها گفت: تصویب کمیته ای برای بررسی مشکلات تعاونی های مسکن مهر استان، راه اندازی شعبه ویژه برای رسیدگی به موضوع تعاونی های مشکل دار،آزادسازی مبالغ بانکی و اصلاح برخی بندهای اساسنامه از جمله اقدامات و فعالیت های صورت گرفته برای رفع مشکلات این تعاونی ها بوده است.

درج دیدگاه