جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

استان مرکزی چقدر در ایجاد شغل سهم دارد؟

استان مرکزی در سه سال گذشته پایین ترین نرخ بیکاری کشور را به خود اختصاص داد اما بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در بهار امسال رتبه پنجم کشور را داراست و پایین ترین نرخ بیکاری کشور با هفت و یک دهم درصد مربوط به استان سمنان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: یکهزار و ۲۳۲ فرصت شغلی جدید امسال در این استان ایجاد شده و در این راستا تکالیف ویژه برای ستگاه های اجرایی وجود دارد.

به گزارش تعاون آنلاین، محمد تقی آبایی هزاوه افزود: ۴۵۸ فرصت شغلی امسال این استان در سامانه رصد به ثبت رسیده و ۷۴۷ شغل نیز از طریق ۱۷ مرکز کاریابی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: شمار زیادی از اشتغال ایجاد شده امسال هنوز در سامانه رصد به ثبت نرسیده که انتظار است دستگاه های اجرایی در این راستا تلاش ویژه ای به کار گیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: بر اساس اعلام گزارش نیروی کار مرکز آمار، نرخ بیکاری این استان در بهار امسال به هشت و هشت دهم درصد رسیده در حالیکه این شاخص در بهار پارسال هفت و چهار دهم درصد بود. استان مرکزی در سه سال گذشته پایین ترین نرخ بیکاری کشور را به خود اختصاص داد اما بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در بهار امسال رتبه پنجم کشور را داراست و پایین ترین نرخ بیکاری کشور با هفت و یک دهم درصد مربوط به استان سمنان است.

وی عنوان کرد: نرخ مشارکت استان مرکزی در بهار امسال به ۳۴ و نیم درصد رسیده در حالیکه این نرخ در پارسال ۳۳ و هشت دهم درصد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تلاش ها در این استان برای افزایش اشتغال در نقاط شهری و روستایی به کارگرفته شده و تاکنون قدم های بلندی در این زمینه برداشته شده است. استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

درج دیدگاه