چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

اشتغالزایی برای هزار و ۲۲۲ نفر با تشکیل ۱۰۲ تعاونی در همدان

تعاون آنلاین – مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از اشتغالزایی برای هزار و ۲۲۲ نفر با تشکیل ۱۰۲ تعاونی در استان خبر داد.

احمد توصیفیان گفت: یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی عدالت محوری و مردمی  نمودن اقتصاد است در این زمینه هیچ کاری بهتر از تعاون نیست.

وی با اشاره به اهمیت کار تعاونی گفت: باید ریشه قرآنی باهم بودن و تعاون را درک کنیم و بدانیم هیچکاری بالاتر از کار تعاونی نیست. تعاون می تواند اقتصاد استان را دربخش های مختلف توسعه دهد.

وی لازمه موفقیت یک تعاونی را هم افزایی اعضای آن دانست و افزود: هرجا یک تعاونی موفق می بینید قطعا هم افزایی و مشارکت بالا یی در افراد وجود داشته است. باید با دلسوزی کار کرد و نقش هم افزایی و با هم بودن را افزایش داد و این نیاز به یک کار فرهنگی دارد.

مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان همدان رفع برخی از مشکلات اقتصادی کشور را در اهمیت دادن به تعاون دانست و افزود: باید طرح های تعاونی در اولویت قرار بگیرد در این صورت خیلی از مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.

توصیفیان در بخش دیگری از سخنانش گفت: ظرفیتهایی زیادی در صنایع دستی وکشاورزی  داریم که می توانیم با آن خلق ثروت و ایجاد اشتغال کنیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان عنوان کرد:در طول سالجاری تعداد ۱۰۲ تعاونی  تشکیل شده در استان با ۱۲۲۲فرصت شغلی که ازاین تعداد ۵۳ شرکت تعاونی در بخش خدمات ،۱۸ شرکت تعاونی در بخش کشاورزی و۳۱شرکت تعاونی در بخش صنعت بوده است.

وی تصریح کرد: بحث اقتصاد مقاومتی تنها برای گذر از دوران و شرایط تحریم نیست بلکه این مهم راهی برای پیشرفت کشور از جنبه ها و بخش های مختلف و ارتقای توانمندی های جامعه است. اقتصاد مقاومتی بر توسعه اشتغال و کارآفرینی تاکید دارد و در این راستا نیز تعاون هسته ای مولد در رونق بخشی به ایجاد کسب و کار و درنتیجه اشتغال می باشد .

وی افزود:در اقتصاد مقاومتی مردم نقش مهمی ایفا نموده و تعاون به عنوان موتور محرکه کارآفرینی با استفاده از توان مردمی، از بخش هایی است که اگر چه اثرگذاری اقتصادی زیادی را داشته اما هنوز ظرفیت های ناشناخته متعددی دارد که در صورت استفاده بهینه از این ظرفیتها می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش محوری داشته باشد و موجب رشد وتوسعه اقتصادی کشور را فراهم آورد.

این مقام مسئول در توضیح جایگاه تعاون گفت: تعاونی‌ها باعث ترویج و توسعه کارآفرینی می شوند و درنتیجه اشتغال مولد ایجاد می‌کنند، درآمدها را بالا برده و اثر مهمی در کاهش فقر و نابرابری در جامعه دارد. علاوه بر موارد مذکور تعاونی به افزایش مشارکت اجتماعی، حمایت اجتماعی و جامعه‌ سازی نیز کمک می کنند. و هرجا که بتوان مشارکت مردم را بالا برد و شبکه‌های مردمی را تقویت کرد، به رشد و توسعه اقتصاد کشور منجر می‌شود؛ از این رو، تعاونی‌ها علاوه بر منتفع نمودن مستقیم اعضای خود، پیامدهای خارجی مثبتی نیز برای دیگر بخش های جامعه و آثار دگرگونی مثبت بر اقتصاد به ارمغان می آورند.

توصیفیان تاکید  کرد: تعاون در برقراری عدالت اجتماعی و ایجاد فرصت های برابر کسب و کار برای قشرهای مختلف جامعه نیز نقش موثری دارد و با ماهیت کار گروهی مصداق بارزی برای همدلی و همزبانی در ارتقای بهره وری و تولید است.

وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ تعاون در جامعه، تقویت تعاملات شبکه‌ای میان تعاونی‌ها و همکاری‌های بین بخشی دستگاه‌های مختلف با تعاونی‌ می تواند در تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی کمک کند.

درج دیدگاه