جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی مطرح کرد

اشتغال‌زایی پروژه ترسیب کربن در منطقه میاندشت اسفراین

تعاون آنلاین – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان شمالی گفت: شرکت تعاونی میاندشت اسفراین با ۵۰۰ نفر عضو به‌ عنوان یک شرکت معتبر در سطح استان از این‌ پس طرح‌های اجرایی در این منطقه را بر عهده خواهد داشت.

اولین مجمع عمومی شرکت تعاونی میاندشت اسفراین با حضور نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان شمالی، مدیرعامل بانک توسعه تعاون استان، سرپرست فرمانداری و اعضای این شرکت تعاونی صبح امروز در محل سالن اجتماعات جهاد کشاورزی اسفراین برگزار شد.

حسن وحید مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان شمالی در این مجمع از مشارکت مردم منطقه میاندشت اسفراین در راه‌اندازی این تعاونی قدردانی کرد و افزود: در سطح استان خراسان شمالی دو پروژه مهم منارید و ترسیب کربن توسط منابع طبیعی استان در حال اجرا است که فاز اول این پروژه‌ها در مناطق حوزه سد شیرین دره و منطقه گورپان میاندشت اسفراین اجرا شده و تاکنون تحول خوبی در سطح منطقه ایجاد کرده است.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که در پروژه بین‌المللی‌ ترسیب کربن مدنظر است کمک به مسائل زیست‌محیطی و اقتصاد و توسعه روستایی و مشارکت مردمی است که مردم می‌توانند در دو بخش گروه‌های توسعه روستایی و شرکت تعاونی نقش‌آفرینی کنند که در منطقه میاندشت اسفراین این شرکت تعاونی تشکیل‌ شده و بیش از ۵۰۰ نفر عضو دارد که جزء برنامه‌های ما در این منطقه است که همه خانوارهای ساکن در این منطقه را عضو این شرکت تعاونی کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان شمالی افزود: در قالب شرکت تعاونی میاندشت کارهای خوبی در سطح استان می‌شود انجام داد و به‌عنوان یک شرکت معتبر در سطح منطقه و استان می‌توان کلیه طرح‌هایی که مربوط به منابع طبیعی و سایر ادارات در این منطقه قابل‌اجرا است به این شرکت تعاونی واگذار کرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان اسفراین نیز در این نشست گفت: برای ماندگاری مردم در روستاها باید فرهنگ مشارکت را احیاء کنیم و در هر کاری اگر مشارکت مردمی را داشته باشیم نتیجه مطلوبی از اقدامات خودمان خواهیم گرفت.

به گزارش فارس، علی‌اصغر یحیی‌آبادی افزود: اجرای پروژه بین اللملی ترسیب کربن در منطقه میاندشت اسفراین باعث ماندگاری مردم این منطقه شده است که امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و شاهد توسعه روستاهای این منطقه و ایجاد اشتغال پایدار باشیم.

گفتنی است پروژه بین‌المللی تعمیم ترسیب کربن استان خراسان شمالی از خردادماه ۱۳۹۳ در منطقه گورپان شهرستان اسفراین در مساحت ۱۲۶ هزار هکتار با ۶۲۰۰ نفر جمعیت و ۲۸ نقطه روستایی در حال اجرا است.

شهرستان اسفراین در جنوب خراسان شمالی قرار دارد.

درج دیدگاه