پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

اشتغال اعتیاد را کاهش می‌دهد

اشتغال عمومی لرستان آموزش

طرح کاج بر اساس اقدام پژوهی در گروه هدف شامل پنج مرحله حمایت طلبی، توانمند سازی، اجرای بسته های سه گانه، معرفی کارآفرینان برتر و کاربست ملی و نهادینه سازی اجرا می شود.

مدیر کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی از اجرای مرحله دوم طرح ملی پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید (کاج) در واحدهای کارگری استان خبر داد.

به گزارش تعاون آنلاین، میر احد حسینی روز دوشنبه در جلسه توجیهی روسای شهرستان های تابعه این اداره کل گفت: برای نهادینه کردن طرح کاج و برگزاری دوره های ویژه آموزشی در استان نیازمند به تامین اعتبارات هستیم.

وی با اشاره به نتایج پرسشگری از ۶۰۰ نفر از کارگران واحدهای تولیدی استان افزود: نتایج حاصله نشان می دهد وضعیت اعتیاد در این واحدها نیازمند برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی است تا ضمن پیشگیری در جهت ریشه کنی آن اقدام شود.

حسینی راه برون رفت از اعتیاد را همراهی و همدلی و تلاش همگانی و اجرای برنامه هایی در راستای ایجاد شور و نشاط و شادابی برای کارگران و خانواده های آنان دانست.

وی اجرای مرحله دوم طرح کاج را گامی در راستای پیشگیری و کاهش از آسیب های اجتماعی دانست و بر اجرای دقیق آن در استان تاکید کرد.

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان هم تولید را مهمترین عامل در پیشگیری اعتیاد و آسیب های اجتماعی دانست و بر رفع چالش ها و مشکلات پیش روی تولید تاکید کرد.

رضا استاد رحیمی افزود: باید هنجارهای فردی و علل و عوامل گرایش و مصرف مواد مخدر در واحدهای تولیدی مشخص شود تا بتوانیم با اجرای برنامه های هدفمند در راستای پیشگیری و مبارزه جدی با اعتیاد اقدام کنیم.

معاون امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با تشریح اهداف و برنامه های (طرح کاج)،  اعلام کرد: هدف راهبردی از اجرای این طرح این است که تا ۵ سال آینده شیوع اعتیاد در جامعه کار و تولید ۲۵ درصد نسبت به سال پایه کاهش پیدا کند.

پرویز پناهی ادامه داد: افزایش دانش، نگرش و مهارت کارفرمایان و متولیان در پیشگیری از اعتیاد در محیط کار از دیگر برنامه ها و اهداف این طرح می باشد.

وی با تشریح شیوه نامه و وظایف هر یک از مسئولین ادارات شهرستانی ابراز امیدواری کرد با اجرای مرحله دوم طرح کاج شاهد نتایج ارزشمندی در پیشگیری و ریشه کنی اعتیاد در جامعه کار و تولید باشیم.

 

درج دیدگاه