جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

سهمیه هر استان برای ایجاد شغل چقدر است

کسب و کار تعاون

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان بابیان اینکه پیگیری تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی در دستور کار است، گفت: با توجه به اینکه در سطح کشور قرار است یک‌میلیون شغل ایجاد شود و به‌طور معقول سهمیه استان ۹ هزار شغل می‌شد که این مهم در دستور کار قرار گرفت. به گزارش تعاون آنلاین، اسماعیل […]

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان بابیان اینکه پیگیری تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی در دستور کار است، گفت: با توجه به اینکه در سطح کشور قرار است یک‌میلیون شغل ایجاد شود و به‌طور معقول سهمیه استان ۹ هزار شغل می‌شد که این مهم در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش تعاون آنلاین، اسماعیل غنیان ظهر یک‌شنبه در حاشیه برگزاری دومین جلسه سال جاری کارگروه اشتغال استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری در گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن بیان اینکه سال گذشته ۹۰ درصد اشتغال خانگی و روستایی استان جذب شد، ابراز داشت: پیگیری اشتغال خانگی و روستایی در تداوم روند سال ۹۷ امسال نیز در برنامه قرار دارد که خوشبختانه بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی عملکرد خوبی را در این حوزه داشتند.

جزییات منابع برای ایجاد اشتغال از زبان شریعتمداری

تعداد بیکاران استان سمنان چقدر است؟

وی بابیان اینکه در این نشست تدوین و تعیین برنامه اشتغال سال جاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اضافه کرد: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در ادامه ابراز داشت: با توجه به شرایطی که در استان اعم از نوع واگذاری‌ها، فعالیت‌ها و مجوزها فراهم است امروز با توجه به مکاتبات و اقدامات کارشناسی انجام‌شده از قبل، ۱۰ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی در سال ۹۸ در استان با تفکیک مشخص شهرستانی ایجاد می‌شود.

غنیان در ادامه تصریح کرد: در این نشست همچنین مقرر شد تا سهمیه هر شهرستان استان سمنان در ایجاد اشتغال نیز مشخص و به فرمانداران ابلاغ شود تا این مباحث کلی از طریق کارگروه‌های اشتغال هر شهرستان نیز مورد پیگیری قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی از دستگاه‌ها هنوز برنامه‌های اشتغال خود را ارائه نکردند به‌عنوان مصوبه مقرر شد تا آن‌ها در یک هفته تمام اطلاعات را به دبیرخانه دهند تا میزان اشتغال امسال استخراج شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان اضافه کرد: با توجه به سهمیه اعتباری که در صندوق کار آفرینی باقی‌مانده است قرار شد در سامانه پارا همه ثبت نامی‌ها بررسی و آن‌هایی که شرایط لازم رادارند به این صندوق ارسال و در حداقل زمان ممکن نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام شود.

درج دیدگاه