سه شنبه, اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳

اشتغال سه هزار نفری در یک استان با بهره‌گیری از تسهیلات اشتغال روستایی

از محل طرح‌های تسهیلات پرداخت‌ شده اشتغال روستایی در استان زنجان برای دو هزار و ۹۷۳ نفر اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: از محل طرح‌های تسهیلات پرداخت‌ شده اشتغال روستایی در استان زنجان برای دو هزار و ۹۷۳ نفر اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، محمدرضا یوسفی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل استانداری زنجان، از ابلاغ پرداخت ۵۰ درصد تسهیلات اشتغال روستایی در استان زنجان از محل ارزی صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: سهمیه استان از تسهیلات ۲۰۰ میلیارد تومان بود که تا کنون ۵۰ درصد تخصیص‌یافته است.

وی اظهار کرد: سهم استان زنجان از این تسهیلات ۱۰۰ میلیارد تومان بود و بر اساس نرخ مصوب به ریال تبدیل و به متقاضیان پرداخت‌ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: این میزان تسهیلات در بخش‌های کشاورزی، بازرگانی، صنعتی و خدمات پرداخت می‌شود و استقبال روستاییان از طرح اشتغال روستایی بسیار خوب است.

یوسفی تاکید کرد: تاکنون بانک‌ها از سرجمع منابع برای هزار و ۴۶۹ طرح با ۱۴۰ میلیارد تومان قرارداد بانکی منعقد کردند که از این منابع تا کنون هزار و ۴۴۱ طرح با ۱۳۵ میلیارد تومان به متقاضیان  پرداخت‌شده و  از محل طرح‌های تسهیلات پرداخت‌شده برای  دو هزار و ۹۷۳ نفر اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه  طرح هایی که تسهیلات دریافت کرند رصد و نظارت می‌شود، ابراز کرد: بر اساس تأکیدات دولت بیشترین دقت در اعطای تسهیلات بوده است.

یوسفی افزود: در تمام شهرستان‌ها بازرسی از طرح‌ها انجام می‌شود، هدف دولت ایجاد اشتغال است و تزریق این اعتبارات در روستاها به رونق اقتصادی کمک کرده و انگیزه ماندگاری روستائیان را در روستاها بیشتر می‌کند.

درج دیدگاه