جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت و گو با تعاون آنلاین:

تاکید دولت صیانت از مشاغل موجود است

اشتغال شاکرمی صیانت مناطق آزاد

برنامه دولت این است که ابتدا مشاغل موجود را حفظ کند و بعد به فکر ایجاد اشتغال جدید باشد.

معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: برنامه دولت برای ایجاد اشتغال این است که ابتدا مشاغل موجود را حفظ کند و بعد مشاغل دیگر ایجاد شود.

حاتم شاکرمی در گفت و گو با تعاون آنلاین از کاهش تعداد کارگران بیمه شده خبر داد و افزود: در سال گذشته سختی های زیادی به اقتصاد ایران تحمیل شد اما با این حال نسبت به شرایطی که برای ما برنامه ریزی کرده بودند بسیار جلوتر هستیم و اجازه ندادیم مشاغل زیادی از دست برود.

طرح کبیری برای صیانت از اشتغال و تکمیل پروژه های نیمه تمام

وی در مورد مشاغل زیر زمینی تصریح کرد: برخی مشاغل با عنوان مشاغل زیر زمینی نام برده می شود اما وزارت تعاون پیگیری زیادی در این مورد انجام می‌دهد تا کارگران دارای بیمه باشند. از سوی دیگر باید توجه داشت سه میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارند که برخی از آنها با توافق طرفین مشغول به کار می شوند که جمع این افراد حداقل سه میلیون نفر است.

این مقام مسئول در وزارت تعاون در مورد قانون روابط کار در مناظق آزاد توضیح داد: قانون روابط کار مناطق آزاد، پارک های علم و فن آوری و مناطق ویژه اقتصادی متناسب با شرایط بین المللی کار نیازمند اصلاح و بازنگری هستند.

وی افزود: طبق نظر و مصوبه دیوان عدالت اداری کشور آنچه در بخش قانون کار و اشتغال در قانون مناطق آزاد از جمله بازرسی از محیط کار مسکوت مانده است از قانون سرزمین اصلی تبعیت می کند.

شاکرمی گفت: کارگران شاغل در مناطق آزاد نیز طبق قانون می توانند تشکلات کارگری داشته باشند.

وی از تشکیل کمیته متشکل از نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کار، نمایندگان جامعه کارگری منطقه آزاد اروند، اداره کل کار و امور اجتماعی استان خوزستان و نماینده منطقه آزاد اروند برای بررسی مشکلات کارگری در این منطقه به صورت تخصصی خبر داد و گفت: این کمیته برای هماهنگی بیشتر و بررسی راهکارهای برطرف کردن مشکلات کارگری هفته آینده تشکیل می شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص بهره مندی صیادان از قانون مشاغل سخت و زیان آور نیز گفت: آن دسته از صیادان که دارای کارفرما هستند می توانند از قانون مشاغل سخت و زیان آور بهره مند شوند. برای بهره مندی صیادانی که کارفرما ندارند نیز نیازمند اصلاح قانون هستیم تا این صیادان نیز از مزایای مشاغل سخت و زیان آور بهره مند شوند.

 

درج دیدگاه