جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

هفت هزار و 417 نفر از قشمی ها در دولت تدبیر و امید مشغول به کار شدند

اشتغال پایدار در قشم

سلیمان رنجبری، روز شنبه در جمع خبرنگاران میزان اشتغال ایجاد شده را فارغ از نیروهای اداری فعال در سازمان منطقه آزاد عنوان کرد و افزود: بیش از یک هزار تن تنها در سال گذشته با گذراندن ۱۹۸ هزار و ۷۴۰ نفر- ساعت آموزش و دریافت مدرک فنی و حرفه ای جهت اشتغال از سوی این سازمان به صنایع معرفی شدند

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قشم، عنوان کرد: ۲۰ هزار تن نیز در سال جاری با گذراندن دوره های آموزشی بر اساس تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد قشم و سازمان فنی و حرفه ای به فعالان بخش خصوصی جزیره معرفی خواهند شد.

سلیمان رنجبری در ادامه افزود: اهدای خودرو، اینترنت، پرداخت هزینه آب مصرفی و پرداخت ۵۰ درصد دستمزد مربیان روستایی بخشی از کمک های این سازمان به مرکز فنی و حرفه ای در راستای این تفاهم نامه است.

او عنوان کرد: افراد جویای شغل در این جزیره می توانند با نام نویسی در اداره کار سازمان منطقه آزاد و گذراندن دوره های آموزشی مرکز فنی و حرفه ای قشم از فرصت اشتغال در صنایع فعال برخوردار شوند.

رنجبری در ادامه گفت: ۵۴ هزار و ۴۸۷ تن از زمان راه اندازی منطقه آزاد تجاری- صنعتی قشم تا کنون با معرفی اداره کار این سازمان شاغل شدند که از این میان ۱۷ هزار و ۳۴۶ تن در بخش تجارت و بازرگانی، ۱۵ هزار و ۴۲۳ تن در بخش های ساختمانی، ۱۱ هزار و ۲۷۳ تن در صنعت، پنج هزار و ۳۶۷ تن در کشاورزی و شیلات، سه هزار و ۵۵ تن در بخش گردشگری و ۲ هزار و ۲۳ تن در بخش خدمات شهری و عمومی مشغول به کار شدند.

قشم با یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت و حدود ۱۲۰ هزار تن جمعیت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب استان هرمزگان واقع است.

درج دیدگاه