چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

اشتغال یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفری تعاونی ها

شاغلان در بخش تعاون در جهان ۱۶ میلیون و ۴۸ هزار نفر و در ایران ۱ میلیون و ۶۹۸ هزار نفر است

  1. اتحادیه بین‌المللی تعاون در سال ۱۹۲۳ میلادی، اولین شنبه جولای را به عنوان روز جهانی تعاونی نام‌گذاری کرد؛ تعداد کل شاغلان در بخش تعاون در جهان ۱۶ میلیون و ۴۸ هزار نفر و در ایران ۱ میلیون و ۶۹۸ هزار نفر است.
    به گزارش تعاون آنلاین، اتحادیه بین‌المللی تعاون اولین بار در سال ۱۹۲۳ میلادی، اولین شنبه جولای را به عنوان روز جهانی تعاونی نامگذاری کرد و از آن پس هر سال در کشورهای مختلف برنامه‌هایی در راستای بالا بردن سطح مشارکت مردم و ارتقاء قدرت تعاونی به عنوان یک ابزار مؤثر برگزار شده است.
    همچنین در ۱۶ دسامبر سال ۱۹۹۲ مجمع عمومی سازمان ملل در قطعنامه شماره ۴۷.۹ اولین شنبه جولای هر سال را به عنوان روز جهانی تعاونی اعلام نمود و سازمان ملل متحد اولین بار در سال ۱۹۹۵ (صدمین سال تأسیس اتحادیه بین‌المللی تعاون) روز تعاون را جشن گرفت و از دولت‌های عضو درخواست نمود تا با مشارکت‌ تعاونی‌ها آن روز را جشن بگیرند.
    در آستانه فرا رسیدن روز جهانی تعاون (مصادف با ۷ جولای ۲۰۱۸ و ۱۶ تیر ماه ۱۳۹۷)، آریل گوارکو رئیس اتحادیه بین‌المللی تعاون در پیامی خواهان برگزاری جشن و گرامی‌داشت این روز شدند و خطاب به اعضای تعاونی که بیش از یک میلیارد و دویست میلیون نفر هستند، اعلام نمودند، بیایید نشان دهیم که چگونه با همکاری هم جوامع پایداری می‌سازیم.
    مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به اهمیت این روز، بر اساس دومین گزارش جهانی اشتغال و تعاونی‌ها که با حمایت مالی اتحادیه بین‌المللی تعاون در سال ۲۰۱۷ تهیه و منتشر شده، نمایی از وضعیت تعاونی‌های موجود در مناطق مختلف جهان ارائه کرده است.

درج دیدگاه