پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

مدیر کل تعاونی های خدماتی:

اشتغال ۱۱ هزار نفری تعاونی‌های دهداری

تعاون آنلاین – مدیرکل تعاونی‌های خدماتی از تشکیل ۸۴۸ تعاونی دهیاری با اشتغالزایی یازده هزار نفر خبر داد و گفت: با راه‌اندازی تعاونی‌های دهداری ضمن ایجاد فرصتهای شغلی در مناطق محروم، از مهاجرت گسترده به شهرها جلوگیری می‌شود.

علیرضا ناطقی اظهار کرد: تاکنون ۸۴۸ تعاونی دهیاری با عضویت ۱۸ هزار نهاد دهیاری راه‌اندازی شده و برای ۱۱ هزار نفر اشتغالزایی داشته است.

وی بهترین راه تجمیع سرمایه‌های خرد را تشکیل شرکت‌های تعاونی دانست و گفت: در قالب تعاونی‌ها اهداف اشتغال مولد و پایدار، توسعه و آبادانی مناطق و ارتقای سطح درآمد و معیشت مردم محقق می‌شود.

ناطقی از تعاونی‌های دهداری به عنوان بهترین نهاد برای تجمیع و تمرکز سرمایه‌های کوچک نام برد و گفت: این تعاونی‌ها بخش اعظمی از نیازهای روستاییان را مرتفع می‌کنند و از طریق آنها مهاجرت به شهرها و کلان شهرها کاسته می‌شود.

به گفته مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون ایجاد تعاونی‌های دهداری بسترساز توسعه همه جانبه و اشتغال پایدار در مناطق محروم و روستایی است و باید از این ظرفیت در جهت کارآفرینی، بهبود وضع معیشت و درآمد مردم این مناطق و رفع موانع تولید استفاده کرد.

او در ادامه با اشاره به نرخ بالای بیکاری در برخی استانها و شهرستانها اظهار کرد: طبعا راه‌اندازی تعاونی‌های دهداری و تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی در این شهرها می‌تواند به خلق فرصتهای شغلی جدید منجر شود.

به گزارش ایسنا، ناطقی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش تعاون بستر مناسبی برای تجمیع سرمایه‌های خرد و اندک مردم و انجام فعالیتهای بزرگ اقتصادی است. تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی می‌تواند به آبادانی بیشتر، رشد اقتصادی و رونق اشتغال منجر شود.

به گفته مدیرکل تعاونی های خدماتی وزارت تعاون، این دسته تعاونی‌ها با توجه به کارکردهای بالای خود در جذب منابع مردمی و هدایت آن به سمت طرح‌ها و فعالیتهای تولیدی و خدماتی اثرگذارند و بسیاری از مشکلات سرمایه‌گذاری و ‌اشتغالزایی را برطرف می‌کنند.

درج دیدگاه