جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

تعاونی ها ۵۰ هزار زندانی را شاغل کردند

بنیاد تعاون زندانیان کشور بنیادی غیرانتفاعی است که رسالت عمده را برعهده دارد. توانمندسازی و حرفه آموزی مددجویان و کمک به خانواده‌های زندانیان از رسالت‌های این بنیاد است.

رییس هیات مدیره بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: در حال حاضر ۵۰ هزار نفر از مددجویان زندان‌ها در کشور در حال اشتغال و کار هستند.

به گزارش تعاون آنلاین، اکبر غمخوار، روز گذشته و در مراسم افتتاحیه فاز دو مزرعه پرورش شتر مرغ در زندان مرکزی بیرجند اظهار کرد:‌ بنیاد تعاون زندانیان کشور بنیادی غیرانتفاعی است که رسالت عمده را برعهده دارد. توانمندسازی و حرفه آموزی مددجویان و کمک به خانواده‌های زندانیان از رسالت‌های این بنیاد است.

رییس هیات مدیره بنیاد تعاون زندانیان کشور بیان کرد: اقداماتی در راستای تغییر روحیات زندانیان انجام شده و در این راستا افراد زندانی در زندان مشغول به کار می‌شوند.

غمخوار با بیان اینکه زندان‌ها دو نقش  آموزشی و پرورشی و نقش تنبیهی  دارد، تصریح کرد: بسیاری از افراد به دلیل بی سوادی و عدم مهارت در حرفه‌ای خاص گرفتار زندان می‌شوند.

وی با بیان اینکه امیدواریم با تلاش‌هایی که بنیاد تعاون زندانیان کشور انجام می‌دهد کمکی به حل معضلات اجتماعی شود، افزود: این بنیاد در نقاط مختلف کشور بسته به شرایط هر منطقه فعالیت‌های اشتغالزایی را ایجاد می‌کند.

رییس هیات مدیره بنیاد تعاون زندانیان کشور بیان کرد: این بنیاد توانسته با ثبت برند حامی بسیاری از محصولات خود را به خارج از کشور صادر کند.

غمخوار با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ هزار نفر از مددجویان در کشور در حال اشتغال و کار هستند، اظهار کرد: یکی از مزیت‌های استان خراسان‌جنوبی بخش معدن است که امیدواریم بتوانیم در این زمینه نیز سرمایه گذاری لازم را انجام دهیم و به احیای انسان‌ها بپرازیم.  رسالت بنیاد این است که زندانیان را توانمند کرده تا با روحیه خوب معنوی وارد جامعه شوند.

غمخوار یادآور شد: امیدواریم با حمایت مسئولان بتوانیم روز به روز شاهد اشتغال بیشتر مددجویان باشیم.

درج دیدگاه