جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

اصفهان رکورددار بیکاری/ اقدامات ویژه برای ایجاد اشتغال

نرخ بیکاری کدام استان بالاست؟

نیرومند با بیان اینکه اشتغال یک حوزه فراگیر بوده و یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند اقدامی انجام دهد، افزود: نرخ اشتغال ما خوب نیست چرا که نرخ متوسط کشور ۱۲.۱ درصد است و این نرخ در اصفهان به همراه ۱۱ استان دیگر بالاتر از نرخ متوسط است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان اصفهان خوب نیست گفت: نرخ متوسط کشور ۱۲.۱ درصد است و این نرخ در اصفهان به همراه ۱۱ استان دیگر بالاتر از نرخ متوسط است.

محسن نیرومند اظهار داشت: در خصوص اهمیت کار همین بس که پیامبر اعظم (ص) فرمودند کسی که برای معاش خانواده خود کار می‌کند همچون کسی است که در راه خداوند جهاد می‌کند.

وی با بیان اینکه تعریف کارگر یک تعریف عامیانه و یک تعریف حقوقی دارد، افزود: کارگر به مفهومی که ما درباره آن صحبت می‌کنیم مفهوم حقوقی است یعنی هرکس که مشمول قانون کار است، از این رو این مشمولیت می‌تواند فوق دکترای هر رشته‌ای و یا سمت بسیار بزرگ باشد. مفهوم عادی کار تنها برای کارگران ساختمانی و یا کارگرانی از این دست به کار برده می‌شود.

وی با بیان اینکه از اهمیت کار و کارگر در استان اصفهان صحبت‌های بسیاری شده است، تصریح کرد: یک میلیون و ۱۰۷ هزار کارگر بیمه شده در استان داریم که به اتفاق خانواده خود بالای ۳ میلیون از جمعیت ۵ میلیونی استان اصفهان را پوشش می‌دهند.

نیرومند با بیان اینکه بالای ۶۵ درصد از جمعیت استان اصفهان از خانواده کارگران هستند، بیان کرد: در این راستا باید گفت کارگری در استان اصفهان که به عنوان صنعتی‌ترین استان کشور شناخته می‌شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به شعار سال و اهمیت کار و اشتغال گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یک ابر وزارت‌خانه پس از ادغام ۳ وزارت‌خانه تعاون و کار و رفاه یک وزارت خانه‌ای است که قبل از به دنیا آمدن هر فردی و تا بعد از فوت آن فرد بازهم به بازماندگان آن خدمات ارائه می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه ما با تمام آحاد جامعه قبل از تولد تا بعد از فوت در ارتباط هستیم، خاطرنشان کرد: وظایف سنگینی را در این وزارت‌خانه بر عهده داریم، در بحث کار و کارگری هم مباحثی مانند روابط بین کارگر و کارفرما و ایجاد اشتغال و خدمات اجتماعی فرهنگی به کارگران را برعهده داریم.

وی با بیان اینکه وضعیت اشتغال در استان اصفهان رضایت بخش نیست، تصریح کرد: اما باید گفت خوشبختانه روند اشتغال رو به بهبود است، نرخ بیکاری در تابستان ۹۵، ۱۷.۴ درصد بود که در تابستان ۹۶ این نرخ به ۱۴ درصد رسید از آن جایی که برنامه ریزی‌ها در این راستا مؤثر بود نرخ بیکاری را ۳.۴ درصد کاهش داد.

نیرومند با بیان اینکه اشتغال یک حوزه فراگیر بوده و یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند اقدامی انجام دهد، افزود: نرخ اشتغال ما خوب نیست چرا که نرخ متوسط کشور ۱۲.۱ درصد است و این نرخ در اصفهان به همراه ۱۱ استان دیگر بالاتر از نرخ متوسط است.

وی اضافه کرد: ما باید به نرخ متوسط برسیم چرا که ادعا می‌کنیم صنعتی‌ترین استان کشور هستیم و مردم ما حق دارند که با برنامه‌ریزی به این نرخ برسند.

درج دیدگاه