جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

اعطای تسهیلات برای طرح های حمایت از تولید و اشتغال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از حمایت دولت از ۳ هزار و ۴۴۵ طرح اشتغالزایی در استان گلستان خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از حمایت دولت از ۳ هزار و ۴۴۵ طرح اشتغالزایی در استان گلستان خبر داد.

به گزارش تعاون آنلاین، سعید مازندرانی در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان مراوه تپه با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال و برنامه‌های دولت درزمینه صیانت از اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید اظهارداشت: علاوه براینکه در همه برنامه‌ها تلاش کردیم صیانت از اشتغال موجود را داشته باشیم با توجه ویژه استاندار و همراهی و تعامل خوب مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل و فرمانداران و استقبال مجریان سرمایه‌گذاری در استان، تاکنون ۳ هزار و ۴۴۵ طرح از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری و فراگیر، موفق به اخذ تسهیلات به میزان ۲۸۹ میلیارد تومان و با پیش‌بینی ۵ هزار ۶۹۰ فرصت شغلی شدند.

وی افزود: سهم جذب اعتبارات شهرستان مراوه تپه از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری تاکنون ۲۲۵ طرح با تسهیلات ۱۳۰ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال ۲۸۳ نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: در زمینه حمایت از تولید و اشتغال علاوه بر اعطای تسهیلات، طرح های کارورزی و مشوق بیمه ای کارفرمایی و طرح مهارت‌آموزی در حال اجراست و کارفرمایان و کارجویان واجد شرایط می‌توانند ازاین خدمات بهره‌مند شوند.

مازندرانی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی بسته‌های تشویقی و حمایتی و معافیت‌های بیمه‌ای در جامعه ازسوی رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مرتبط، سبب مشارکت بیشتر و بهتر بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال خواهد شد.

دودانگی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان نیز گفت: افزایش اشتغال و کاهش بیکاری بعنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی است و در این زمینه باتوجه به گزارش مرکز آمار کشور، استان گلستان در نرخ مشارکت اقتصادی در پاییز ۹۷ (۳۸.۲ درصد) و در مورد نسبت اشتغال در پاییز ۹۷ (۳۴.۱درصد) نسبت به فصل مشابه درسال ۹۶ افزایش داشته و همچنین درخصوص نرخ بیکاری در پاییز ۹۷ (۱۰.۷درصد) درمقایسه با فصل پاییز ۹۶ (۱۲.۷درصد) بود که نشانگر کاهش نرخ بیکاری در استان گلستان است.

وی افزود: در استان از طرح هایی که منجر به ایجاد اشتغال ، افزایش درآمد و کسب و کار پایدار شود حمایت می‌کنیم و در رفع مشکلات احتمالی آنها اقدام ویژه داریم.

دودانگی تاکید کرد: تزریق اعتبارات روستایی و عشایری در روستاها و مناطق محروم سبب رونق اقتصادی و افزایش انگیزه خواهد شد و ماندگاری در روستائیان را به همراه دارد اما ضرورت نظارت دقیق بر طرح‌های اشتغالزایی موضوعی است که نباید از آن غافل شد.

غراوی فرماندار مراوه تپه نیز ضمن ارائه گزارش از وضعیت شهرستان گفت: دولت با هدف کاهش بیکاری و اشتغالزایی خدمات خوبی ارائه می‌دهد و باتوجه به ظرفیت خوب این شهرستان نیاز است ضمن افزایش تسهیلات کم‌بهره در سهم بخش کشاورزی در این منطقه اقدامات دراین زمینه هدفمند شود.

وی از رؤسای دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست درزمینه بررسی و نظارت بر طرح‌های اشتغالزایی با کمیته‌های نظارتی نهایت همکاری را داشته باشند.

درج دیدگاه