جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

اعلام سقف تسهیلات طرح‌های مشاغل خانگی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از ارایه تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی برای انجام طرح‌های مشاغل خانگی به متقاضیان خبر داد. به گزارش تعاون آنلاین، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح‌های اشتغالزا در حوزه مشاغل خانگی در دست اجرا است. بر […]

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از ارایه تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی برای انجام طرح‌های مشاغل خانگی به متقاضیان خبر داد.

به گزارش تعاون آنلاین، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح‌های اشتغالزا در حوزه مشاغل خانگی در دست اجرا است. بر این اساس برای انجام طرح‌های مشاغل خانگی برای هر متقاضی تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.

سید نور محمدپور با اشاره به طرح‌های اشتغالزایی که برای بیکاران درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: متاسفانه با وجود اعتبارات خوبی که برای مشاغل خانگی و روستایی پیش بینی شده است اما استقبال کم از این طرح‌ها نشان از اطلاع رسانی نامناسب دستگاه‌های مرتبط در این حوزه دارد .

وی افزود: از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح‌های اشتغالزا در حوزه مشاغل خانگی در دست اجرا است. بر این اساس برای انجام طرح‌های مشاغل خانگی برای هر متقاضی تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده، این در حالیست که در سال‌های گذشته سقف تسهیلات ۵۰ میلیون ریال بود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اعتبارات طرح فراگیر را از دیگر طرح‌های اشتغالزای دولت عنوان و تصریح کرد: طرح اشتغال فراگیر از دیگر طرح‌هایی است که در دست اجرا داریم. برای این طرح مبلغی بالغ بر یک هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان اعتبار با سود ۲ تا ۷ درصد به خوزستان تخصیص یافته است که به طرح‌های توسعه‌ای، ایجادی و طرح‌های سرمایه‌ در گردش پرداخت خواهد شد.

محمدپور ادامه داد: در طرح اشتغال فراگیر به متقاضیان سرمایه در گردش تا سقف ۵ میلیارد ریال با سود ۲ درصد و طرح‌های توسعه‌ای و طرح‌هایی که تا کمتر از ۶ ماه به بهربرداری می‌رسد ۷ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت خواهد شد. بنابراین از کسانی که در بخش‌های کشاورزی، صنعت، گردشگری و سایر بخش‌ها مایل به سرمایه‌گذاری هستند درخواست می‌شود طرح‌هایشان را برای بررسی به دستگاه اجرایی مرتبط ارایه دهند .

وی ادامه داد: همچنین برای توسعه مشاغل روستایی و عشایری اعتبارات ویژه‌ای بالغ بر یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خوزستان در ادامه از طرح‌های کارورزی و مشوق‌های بیمه‌ای ویژه دانش آموختگان دانشگاه‌ها خبرداد و اضافه کرد: در صورت استخدام این افراد در دستگاه‌ها، کارفرمایان از مشوق‌های بیمه‌ای سهم کارفرما برخوردار می‌شوند.

درج دیدگاه