جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین:

افتتاح ۵ طرح تعاونی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از افتتاح ۵ طرح تعاونی در استان قزوین با اشتغال‌زایی۶۱ نفر در هفته تعاون خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، دکتر بابایی بیان کرد: تکثر فعالیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسالت دست‌اندرکاران این وزارتخانه را سنگین‌تر کرده و اشتغال، کارآفرینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله وظایف سنگین این وزارتخانه است.

وی اظهار کرد: تعاون ریشه در مفاهیم قرآنی دارد و خداوند در قرآن همه‌ مسلمانان را به تعاون در نیکوکاری و تقوا توصیه کرده و این دو مفهوم همزاد یکدیگر شده‌اند.

مدیر کل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان  با اشاره به اینکه در استان ۶۴۹  تعاونی فعال وجود دارد که برای هفت هزار و ۵۷۹ نفر شغل ایجاد کرده‌اند.

بابایی گفت: درسال گذشته ۸۹۹  فرصت شغلی ایجاد شده است و این در حالی است که در پنج ماهه نخست امسال ۴۱۰  فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی شناخت مزیت‌های اشتغالزایی در مناطق روستایی را از برنامه‌های جدی دولت تدبیر و امید عنوان و تصریح کرد: در این راستا طرح «روستا-تعاون» شکل گرفت و مهم‌ترین هدف آن تقویت و ارتقاء فرهنگ کار است و معاونت اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ماموریت دارد با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همایش به تغییر نگرش جامعه کارگری کمک کند.

وی با بیان اینکه تعاون امر مقدسی است که در استان به آن توجه جدی می‌شود، گفت: در هفته تعاون۵ طرح تعاونی در استان قزوین  با اشتغال‌زایی۶۱ نفربا بیش از ۳۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح می‌شود.

 

درج دیدگاه