پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

افتراق و جدایی روستا از کشاورزی قطعا نتایج مثبتی نخواهد داشت

تعاون آنلاین – معاون فنی و اجرائی سازمان تعاون روستایی کشور، با اشاره به ضرورت ایجاد سازمان توسعه روستایی، گفت: کشاورزی و روستا دو جزء جداناشدنی از یکدیگر هستند و هر ارگانی که بخواهد الویت توسعه روستا را به چیزی جزء کشاورزی اختصاص بدهد، کاری اشتباه انجام داده است و فقط توسعه ظاهری به ارمغان می‌آورد.

غلامحسین طباطبایی، معاون فنی و اجرائی سازمان تعاون روستایی کشور پیرامون مسائل مطرح شده در خصوص انتخاب معاونت مناطق محروم و توسعه روستایی ریاست جمهوری به عنوان تولیت روستا گفت: اگر معاونت مناطق محروم و توسعه روستایی ریاست جمهوری عهده‌دار توسعه روستایی شود فاصله روستا با کشاورزی بیشتر خواهد شد و این افتراق و جدائی روستا از کشاورزی قطعا نتایج مثبتی برای روستا نخواهد داشت.

به گزارش عیار آنلاین، این کارشناس حوزه کشاورزی در خصوص اینکه عده‌ای در بدنه وزارت جهاد کشاورزی با متولی شدن معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری بر توسعه روستا موافق هستند، گفت: کار آنها بیشتر یک دلسوزی ناآگاهانه است، می‌خواهند کار مثبتی انجام دهند ولی نسبت به روستا و توسعه روستایی بی اطلاع هستند. مسیر طبیعی توسعه روستا این است که کشاورزی را در کنار خود داشته باشد و هر ارگانی که بخواهد الویت روستا را به چیزی جزء کشاورزی اختصاص بدهد کاری اشتباه انجام داده است و فقط توسعه ظاهری به ارمغان می‌آورد.

طباطبایی پیرامون راهکار پیشنهادی خود برای مدیریت واحد روستا، افزود: عقیده من بر این است که سازمانی با محوریت وزارت جهاد کشاورزی و در بدنه این وزارتخانه تشکیل شود و تمام ارگان‌های که در زمینه توسعه‌ی روستا فعالیت می‌کنند ذیل و هماهنگ با این سازمان باشند. اگر این اتفاق صورت گیرد کشاورزی با روستا متصل می‌شود و توسعه روستایی ایجاد خواهد شد.

درج دیدگاه