چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

افزایش اشتغال از طریق تعاونی‌ها

اشتغال بخش تعاون استان اردبیل به 20 هزار نفر رسید

در دولت تدبیر و امید میزان اشتغال در بخش تعاون استان با تشکیل تعاونی های جدید به ۲۰ هزار نفر رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در دولت تدبیر و امید میزان اشتغال در بخش تعاون استان با تشکیل تعاونی های جدید به ۲۰ هزار نفر رسید.

به گزارش تعاون آنلاین، قاسم رحیمی افزود : در حال حاضر تعداد یکهزار و ۵۹۹ شرکت تعاونی تولید و خدماتی در استان وجود دارد که ۱۱۰ هزار نفر در آنها عضو می باشند .

وی گفت: در این مدت ۳۸ شرکت تعاونی تولیدی در روستاهای استان شکل گرفته و تلاش براین است تسهیلات اشتغال پایدار در روستاها تحقق یابد.

وی اظهار کرد: شهرستان اردبیل با ۴۷۷ شرکت تعاونی و شهرستان بیله سوار مغان با ۲۲۸ شرکت تعاونی به ترتیب جایگاه اول و دوم استان را از این لحاظ دارا هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اضافه کرد: در طول چهار سال گذشته ۵۲۱ شرکت تعاونی جدید در استان ایجاد و راه اندازی شده است .

رحیمی نظارت مداوم و مستمر بر فعالیت تعاونی های استان را یادآور شد و گفت: سال گذشته ۶هزار و ۳۱۴ فقره بازرسی از کارخانه ها و واحد ها تولیدی در ارتباط با ایمنی و پرداخت حقوق کارگران انجام شد.

وی از ایجاد تشکل های کارگری و کارفرمایی جدید در استان خبر داد و گفت:۱۶۸ تشکل کارگری در این استان فعال است و سال گذشته ۲۹ تشکل کارگری و ۵تشکل کارفرمایی جدید به ثبت رسید .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی به کارآفرینان را ضروری دانست و گفت: سال گذشته بانک توسعه تعاون ۴۸۰ میلیارد ریال ،بانک رفاه کارگران یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و صندوق توسعه کارآفرینی امید ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به کارآفرینان استان پرداخت کردند.

درج دیدگاه